Obiad dla wszystkich przyjaciół
Ruszyła ogólnopolska kampania 1% Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (PSOUU). Jej kontynuacją jest całoroczna kampania wizerunkowa „Zarażam Radością”.
PSOUU prowadzi działania na rzecz wyrównywania szans osób z niepełnosprawnością intelektualną i przestrzegania wobec nich praw człowieka. Wspiera ich i stymuluje do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym, a także pomaga ich rodzinom. W Polsce działa 125 kół terenowych Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym. Zrzeszają one ponad 13 tysięcy członków – rodziców, osób z niepełnosprawnością intelektualną, ich rodzeństwo i przyjaciół. PSOUU prowadzi 363 placówki, z których korzysta 22 tysiące dzieci i dorosłych. Zatrudnia 4200 pracowników.
Fundusze zebrane z 1% podatku pomogą m.in. finansować rehabilitację i edukację dzieci lub dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną w specjalistycznych placówkach prowadzonych przez PSOUU i przyczynić się do przygotowania ich do samodzielnego życia i integracji społecznej.
W 2008r. PSOUU przeprowadziło wraz z prof. Dominiką Maison badania postrzegania osób z niepełnosprawnością intelektualną. Hasło kampanii medialnej „Niepełnosprawni intelektualnie mogą Cię zarazić, …ale tylko radością” miało zmienić stosunek Polaków do inności. 92% Polaków uważa, że dobrze, iż problem upośledzenia umysłowego został poruszony. Respondenci byli zgodni, że powinno się organizować więcej podobnych kampanii (91% – odpowiedzi „zdecydowanie” i „raczej zgadzam się”).
Kampania obejmuje spot telewizyjny wyreżyserowany przez Bartosza Piotrowskiego, a wyprodukowany przez studio ODEON oraz kreacje drukowane ze zdjęciami Andrzeja Georgiewa.
Filmy będą emitowane w telewizji (TVP, TV PULS, TVN, Canal+) oraz w sieci kin Cinema City w województwie mazowieckim. Kampania jest również komunikowana w prasie (ulotki insertowane do Gazety Wyborczej, Dziennika, Rzeczpospolitej i Faktu) w internecie (Interia) oraz na billboardach, plakatach i ekranach w metrze warszawskim (AMS) i przez siec 3 SPACE (sieć 120 ekranów LCD w pubach).
W kampanii 1% PSOUU występuje Małgorzata Legat, wspierają ją Mistrzynie Europy w szabli – Aleksandra Socha i Bogna Józwiak.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
14.01.2025
Co dzieli i jednoczy Europejczyków?
-
14.01.2025
Między bajki włożyć
-
13.01.2025
Literówka
-
11.01.2025
Jak organizować wydarzenia zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i ESG?
-
10.01.2025
Gnicie mózgu
-
10.01.2025
Zły Mikołaj