Po raz drugi Forum Odpowiedzialnego Biznesu zorganizowało Anty-Konferencję CSR, która odbyła się 15 października br. w Domu Towarowym Braci Jabłkowskich w Warszawie. Wśród uczestników znaleźli się menedżerki i menedżerowie zaangażowani w temat społecznej odpowiedzialności biznesu, interesariusze firm, właściciele i osoby zarządzające małymi i średnimi przedsiębiorstwami. W sumie w wydarzeniu wzięło udział 130 osób.
Uczestnicy spotkali się przy stolikach tematycznych. Każdej dyskusji towarzyszył moderator/ka oraz ryśliciel – myśliciel wizualny, który za pomocą notatek rysunkowych, tzw. sketchnotingu, podsumowywał dyskusje uczestniczek i uczestników. Przedmiotem rozmów były: innowacje społeczne, angażowanie interesariuszy, zrównoważone miasta, łańcuch dostaw, ekologia przyszłości, mierzenie efektywności CSR, budowanie partnerstw, pracownicy i trendy CSR.
Laura Bergedieck, Head of Government Affairs and Disclosures na Europę w Carbon Disclosure Project (CDP) opowiedziała, jakie znaczenie dla zrównoważonego rozwoju i środowiska biznesowego mają strategie klimatyczne oraz jakie konkretne korzyści daje raportowanie środowiskowe. Raportowanie informacji o emisji CO2 jest istotne dla inwestorów, którzy postrzegają firmy dbające o swój wpływ na środowisko jako lepszą, długoterminową inwestycję. Według naszego doświadczenia firmy wahają się rozpocząć raportowanie i postawić na transparentność. W Polsce 80% firm nie raportuje żadnych informacji o swoim śladzie węglowym, a tylko 0,2% ma jakikolwiek program czy system zarządzania związany z aspektem środowiskowym swojej działalności. Tymczasem wiele z nich robi dobre rzeczy, ale nikomu o nich nie mówi. Nawet jeśli firma nie ma jeszcze idealnych wyników, ale stara się je poprawić, a razem z nimi swoją efektywność energetyczną, reputację wśród klientów i zmniejszyć długoterminowe ryzyko działalności, taka informacja daje inwestorom i klientom zaufanie i „zielone światło” – mówiła.
Ponadto uczestnicy II Anty-Konferencji mogli się zapoznać z podręcznikiem dla firm „Dialog i budowanie relacji z interesariuszami”, który powstał dzięki współpracy oraz wymianie doświadczeń podczas cyklicznych spotkań grupy roboczej Programu Partnerstwa. Przedstawicielki i przedstawiciele firm, Partnerów Strategicznych FOB prezentowali swoje praktyki oraz dyskutowali nad różnymi aspektami dialogu społecznego i angażowania interesariuszy. Autorkom publikacji zależało, aby stała się ona inspiracją i źródłem wiedzy zarówno dla przedsiębiorstw, które rozpoczynają proces dialogu, jak również dla tych bardziej zaawansowanych. Podręcznik ma służyć przede wszystkim jako praktyczne narzędzie przejścia od etapu firmy „prowadzącej dialog” do etapu firmy „w stałym dialogu”. Wersja PDF znajduje się tutaj.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.11.2024
Pomagaj z Bankami Żywności — Świąteczna Zbiórka Żywności już 29-30 listopada
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych