Według tegorocznego Rankingu Odpowiedzialnych Firm, zorganizowanego przez Dziennik Gazetę Prawną, najbardziej odpowiedzialnym społecznie przedsiębiorstwem w Polsce jest NUTRICIA.
– Jesteśmy dumni, że w wyniku naszych wieloletnich starań udało nam się uzyskać pozycję lidera w rankingu. Już od kilku lat sukcesywnie wspinaliśmy się na szczyt, ale tegoroczna pozycja jest zwieńczeniem naszych wysiłków. W NUTRICIA zależy nam, aby realizacja celów była ściśle powiązana ze strategią społecznej odpowiedzialności firmy. Wypełnianie misji naszej organizacji – ‘Zdrowe dzieci, zdrowa przyszłość’ to dla nas priorytet, przez który rozumiemy troskę o właściwą dietę dzieci do lat 3 – powiedział Harry Klompe, Dyrektor Zarządzający Dywizji Żywności dla dzieci, NUTRICIA Polska.
Jednym z przejawów społecznego zaangażowania firmy są badania naukowe prowadzone przez Fundację NUTRICIA, która w ubiegłym roku wspólnie z Instytutem Matki i Dziecka, wzięła dietę najmłodszych pod lupę. Badanie „Kompleksowa ocena sposobu żywienia dzieci w wieku 13-36 miesięcy w Polsce” pokazało stan odżywiania najmłodszych Polaków, a jego wyniki były impulsem do intensywniejszego zaangażowania w innowacyjność społeczną firmy.
Zaangażowanie społeczne jest także kluczowym elementem strategii funkcjonowania Zakładów Produkcyjnych NUTRICIA, mieszczących się w Opolu. Współpraca z władzami lokalnymi, dialog z mieszkańcami oraz troska o środowisko naturalne – to wszystko priorytety działalności firmy, które mają na celu utrzymanie wzajemnie pozytywnych relacji między Opolanami, a zakładami produkcyjnymi.
– Dzięki ścisłej współpracy z władzami lokalnymi odpowiadamy kompleksowo na realne zapotrzebowanie w regionie: współtworzymy place zabaw, współorganizujemy festyny oraz wydarzenia promujące zdrowie i rodzinny wypoczynek. Od lat realizujemy program Supporting Life, w ramach którego wspieramy podopiecznych Domu Dziecka w Tarnowie Opolskim. Co roku tworzymy także kalendarz, w którym każdy miesiąc to inna akcja na rzecz dzieci, za realizację której odpowiedzialny jest konkretny dział w organizacji – mówi Beata Sawicka, Kierownik ds. Odpowiedzialności Społecznej i Biura Zarządu Zakładów Produkcyjnych NUTRICIA w Opolu.
Tegoroczna VI edycja Rankingu Odpowiedzialnych Firm, badała pięć obszarów CSR: odpowiedzialne przywództwo, dialog z interesariuszami, zaangażowanie społeczne, odpowiedzialne zarządzanie i innowacyjność społeczną. Za audyt badania, tak jak w poprzednich latach, odpowiedzialna była firma consultingowa PwC.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo