Nurofen rozpoczyna program edukacyjny na rzecz poprawy używania leków przeciwbólowych bez recepty (OTC). W ubiegłym roku kupiono w Polsce ponad 1 990 mln tabletek i saszetek leków przeciwbólowych. Badania przeprowadzone przez firmę GFK Polonia, na zlecenie marki Nurofen wskazują jednak, że praktycznie żaden konsument nie potrafi poprawnie przyporządkować działania przeciwbólowego, przeciwgorączkowego i przeciwzapalnego do 3 najpopularniejszych substancji przeciwbólowych.
Głównym celem programu jest poprawa stanu wiedzy Polaków o lekach przeciwbólowych, a przez to, poprawa jakości ich używania rozumianej poprzez m.in. znajomość trzech najpopularniejszych substancji czynnych – paracetamolu, ibuprofenu, kwasu acetylosalicylowego. Akcja ma na celu edukację w zakresie mechanizmów działania tych leków (przeciwbólowy, przeciwzapalny i przeciwgorączkowy) oraz znajomości różnic pomiędzy lekami oryginalnymi, a generycznymi. Jednym z kluczowych obszarów programu będzie temat bezpieczeństwa i poprawnego stosowania leków przeciwbólowych, a w szczególności to, na co należy uważać stosując paracetamol, ibuprofen czy kwas acetylosalicylowy. Odbiorcy programu poznają także różnice w szybkości działania tabletek, kapsułek i rozpuszczalnych wersji leków. Oddzielnym obszarem tematycznym programu „Wiedza nie boli” będzie blok poświęcony edukacji rodziców pokazujący m.in. problem i skutki podawania dzieciom leków dla dorosłych.
W ramach programu „Wiedza nie boli” przygotowane zostaną analizy i ekspertyzy związane z zagadnieniami dotyczącymi konsumpcji przeciwbólowych leków OTC. Materiały będą dystrybuowane w mediach ogólnopolskich i regionalnych, ze szczególnym uwzględnieniem mediów parentingowych.Na potrzeby programu marka Nurofen przygotowała badanie na reprezentatywnej próbie osób stosujących środki przeciwbólowe z różną częstotliwością m.in. raz w tygodniu i raz w miesiącu. Przebadane zostały także matki dzieci do lat dwunastu, które w ostatnich 3 miesiącach co najmniej raz podały swojemu dziecku lek przeciwgorączkowy czy przeciwbólowy.
Partnerami merytorycznymi programu są prof. dr hab. n. med. Teresa Jackowska, przewodnicząca Warszawskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego, dr n. med. Monika Białecka z Katedry Farmakologii Uniwersytetu Pomorskiego w Szczecinie i prof. dr hab. n. med. Andrzej Stańczak z Zakładu Farmacji Szpitalnej łódzkiego Uniwersytetu Medycznego. Z zakresu psychologii akcję merytorycznie wspiera dr n. hum. Justyna Korzeniewska, psycholog dziecięcy z Centrum Zdrowia Dziecka.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów