logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  27.05.2013

Nurofen uczy, że wiedza nie boli



Nurofen rozpoczyna program edukacyjny na rzecz poprawy używania leków przeciwbólowych bez recepty (OTC). W ubiegłym roku kupiono w Polsce ponad 1 990 mln tabletek i saszetek leków przeciwbólowych. Badania przeprowadzone przez firmę GFK Polonia, na zlecenie marki Nurofen wskazują jednak, że praktycznie żaden konsument nie potrafi poprawnie przyporządkować działania przeciwbólowego, przeciwgorączkowego i przeciwzapalnego do 3 najpopularniejszych substancji przeciwbólowych.

Głównym celem programu jest poprawa stanu wiedzy Polaków o lekach przeciwbólowych, a przez to, poprawa jakości ich używania rozumianej poprzez m.in. znajomość trzech najpopularniejszych substancji czynnych – paracetamolu, ibuprofenu, kwasu acetylosalicylowego. Akcja ma na celu edukację w zakresie mechanizmów działania tych leków (przeciwbólowy, przeciwzapalny i przeciwgorączkowy) oraz znajomości różnic pomiędzy lekami oryginalnymi, a generycznymi. Jednym z kluczowych obszarów programu będzie temat bezpieczeństwa i poprawnego stosowania leków przeciwbólowych, a w szczególności to, na co należy uważać stosując paracetamol, ibuprofen czy kwas acetylosalicylowy. Odbiorcy programu poznają także różnice w szybkości działania tabletek, kapsułek i rozpuszczalnych wersji leków. Oddzielnym obszarem tematycznym programu „Wiedza nie boli” będzie blok poświęcony edukacji rodziców pokazujący m.in. problem i skutki podawania dzieciom leków dla dorosłych.

W ramach programu „Wiedza nie boli” przygotowane zostaną analizy i ekspertyzy związane z zagadnieniami dotyczącymi konsumpcji przeciwbólowych leków OTC. Materiały będą dystrybuowane w mediach ogólnopolskich i regionalnych, ze szczególnym uwzględnieniem mediów parentingowych.Na potrzeby programu marka Nurofen przygotowała badanie na reprezentatywnej próbie osób stosujących środki przeciwbólowe z różną częstotliwością m.in. raz w tygodniu i raz w miesiącu. Przebadane zostały także matki dzieci do lat dwunastu, które w ostatnich 3 miesiącach co najmniej raz podały swojemu dziecku lek przeciwgorączkowy czy przeciwbólowy.

Partnerami merytorycznymi programu są prof. dr hab. n. med. Teresa Jackowska, przewodnicząca Warszawskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego, dr n. med. Monika Białecka z Katedry Farmakologii Uniwersytetu Pomorskiego w Szczecinie i prof. dr hab. n. med. Andrzej Stańczak z Zakładu Farmacji Szpitalnej łódzkiego Uniwersytetu Medycznego. Z zakresu psychologii akcję merytorycznie wspiera dr n. hum. Justyna Korzeniewska, psycholog dziecięcy z Centrum Zdrowia Dziecka.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 20.04.2022

    Words don’t come easy to me


  • 04.04.2022

    Cena twojego wydruku z bankomatu


  • 04.04.2022

    Effie In Practice – zaproszenie na webinary


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek