Nestlé ogłasza nowe zobowiązania Tworzenia Wspólnej Wartości (ang. Creating Shared Value, CSV), czyli społecznej odpowiedzialności biznesu.
Nowa strategia dotyczy Nestlé Polska S.A. i pozostałych spółek Nestlé w kraju. Firma wybrała 3 nowe obszary działań, w których w ciągu najbliższych 2 lat skupione będą aktywności. Są to: lokalne pozyskiwanie surowców od miejscowych dostawców, ulepszanie opakowań i zmniejszanie ich wpływu na środowisko oraz związane z opakowaniami bezpieczeństwo produktów i niemarnowanie żywności, a także wsparcie młodzieży na rynku pracy.
Firma planuje pozyskiwać większość (obecnie 70%) surowców i opakowań do produkcji od lokalnych dostawców. W 2013 roku 100% świeżych warzyw i owoców wykorzystywanych do produkcji produktów marki Nestlé Nutrition dla dzieci i niemowląt zostało zakupionych od lokalnych dostawców. Priorytetem będzie także optymalizowanie opakowań zaczynając na etapie ich projektowania, poprzez zmniejszanie wagi opakowań oraz harmonizację materiałów opakowaniowych. Opakowania mają też przeciwdziałać marnowaniu żywności.
W zakresie wspierania zatrudnienia i walki z bezrobociem młodzieży firma do 2016 roku stworzy szansę rozwoju zawodowego dla 800 osób do 30. roku życia (połowa dostanie oferty pracy, a druga połowa propozycje staży i praktyk) w ramach inicjatywy „Nestlé needs YOUth”. W czerwcu Nestlé w Europie wraz ze swoimi dostawcami powołało „Sojusz dla Młodych”, czyli partnerstwo na rzecz organizowania i promowania praktyk zawodowych. Firma będzie wspierać młodzież w szukaniu pracy poprzez warsztaty i szkolenia, m.in. jak pisać CV oraz jak odnaleźć się na rozmowie kwalifikacyjnej. W tegorocznych odpłatnych praktykach letnich bierze udział 80 studentów w zakładach zlokalizowanych w całej Polsce.
Nowy raport CSV Nestlé zostanie ogłoszony jesienią 2014 roku.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
-
19.05.2023
Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”
-
11.05.2023
Koniec „charytatywnych nakrętek”
-
21.04.2023
Jak nie zmarnować szansy na Effie
-
17.04.2023
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany