Utrzymane w zielonej kolorystyce, przypominające słońce lub kwiat logo BP w opinii Greenpeace nie przystaje do działalności koncernu, negatywnie ocenianej przez tę jedną z najbardziej znanych organizacji zajmujących się ekologią. Działacze brytyjskiego oddziału zorganizowali konkurs na nowe logo przedsiębiorstwa, nawiązujące do szkodliwych skutków jego funkcjonowania.
W dniu inauguracji konkursu ekolodzy wspięli się na budynek głównej siedziby BP w Londynie, by umieścić tam przygotowaną przez siebie flagę. Widoczny na niej znak firmowy BP częściowo zakrywały czarne plamy, a podpis rozwijał nazwę koncernu jako „British Polluters”. Film z wydarzenia dostępny jest na serwisie YouTube.
Organizatorzy deklarowali, że najistotniejszy dla nich jest pomysł- zwycięzca będzie mógł zatem spotkać się z profesjonalnym grafikiem i dopracować wykonanie projektu. Logo zostanie wykorzystane w międzynarodowej kampanii Greenpeace. Do 1 lipca – do dnia zamknięcia konkursu, internauci nadesłali 1926 projektów. Wszystkie można obejrzeć na serwisie Flickr.
A. Postek
Nazwa projektu:
Behind the Logo
Zasięg (kraj/kraje):
Wielka Brytania
Autor:
Greenpeace, uczestnicy konkursu
Data:
06/2010
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
23.04.2025
Jak czytają Polacy?
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
18.04.2025
„Klara buduje” — Erbud walczy ze stereotypami w budownictwie
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki