Utrzymane w zielonej kolorystyce, przypominające słońce lub kwiat logo BP w opinii Greenpeace nie przystaje do działalności koncernu, negatywnie ocenianej przez tę jedną z najbardziej znanych organizacji zajmujących się ekologią. Działacze brytyjskiego oddziału zorganizowali konkurs na nowe logo przedsiębiorstwa, nawiązujące do szkodliwych skutków jego funkcjonowania.
W dniu inauguracji konkursu ekolodzy wspięli się na budynek głównej siedziby BP w Londynie, by umieścić tam przygotowaną przez siebie flagę. Widoczny na niej znak firmowy BP częściowo zakrywały czarne plamy, a podpis rozwijał nazwę koncernu jako „British Polluters”. Film z wydarzenia dostępny jest na serwisie YouTube.
Organizatorzy deklarowali, że najistotniejszy dla nich jest pomysł- zwycięzca będzie mógł zatem spotkać się z profesjonalnym grafikiem i dopracować wykonanie projektu. Logo zostanie wykorzystane w międzynarodowej kampanii Greenpeace. Do 1 lipca – do dnia zamknięcia konkursu, internauci nadesłali 1926 projektów. Wszystkie można obejrzeć na serwisie Flickr.
A. Postek
Nazwa projektu:
Behind the Logo
Zasięg (kraj/kraje):
Wielka Brytania
Autor:
Greenpeace, uczestnicy konkursu
Data:
06/2010
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
12.05.2022
„Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci
-
11.05.2022
Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka
-
10.05.2022
Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy
-
06.05.2022
Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach