logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Nowa strategia Fundacji Radia Zet
12.01.2011
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Nowa strategia Fundacji Radia Zet



Fundacja Radia ZET przyjęła nową strategię. Od teraz skoncentruje swoje działania na pomocy dzieciom z chorobami serca.

Fundacja Radia ZET powstała w 1999 roku. Po dłuższej przerwie wznowiła swoją działalność w 2008 roku. Dotychczas działała na kilku polach charytatywnej pomocy. Wspomagała dzieci z rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych, najmłodszych pacjentów z wrodzonymi wadami serca, a także organizowała akcje ad hoc na rzecz ofiar wypadków i klęsk żywiołowych.

W ciągu trzech ostatnich lat zorganizowane przez Fundację akcje charytatywne przyniosły około 5 milionów złotych, a dochód z 1 procenta podatku wyniósł 2,7 miliona złotych. Środki te pozwoliły m.in. na sfinansowanie wypoczynku dla ponad 600 dzieci z rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych, przeprowadzenie kosztownych i skomplikowanych operacji ratujących życie 17 małych pacjentów z wrodzonymi wadami serca, zakup aparatury medycznej dla górników – ofiar katastrofy w kopalni w Rudzie Śląskiej – i pomoc ich rodzinom o wartości ponad 400 tys. złotych, a także przekazanie około 1,2 miliona złotych na rzecz zeszłorocznych powodzian.

Biorąc pod uwagę dochód z 1 procenta podatku, Fundacja Radia ZET w krótkim czasie stała się drugą największą fundacją w Polsce założoną przez grupy medialne.

– Niewątpliwy sukces Fundacji Radia ZET skłonił nas do zmiany strategii działania. Dzisiaj możemy planować pomoc na dużo większą skalę i za dużo większe pieniądze. Z tego względu zdecydowaliśmy się na zmianę profilu naszej działalności w kierunku ratowania ludzkiego życia i wsparcia ofiar klęsk żywiołowych. Chcemy, by Fundacja jednoznacznie kojarzyła się z pomocą w takim zakresie – mówi Iza Szumielewicz, Dyrektor Fundacji Radia ZET.

Fundacja skoncentruje swoje działania na pomocy dzieciom z chorobami serca. Zebrane środki zamierza przekazywać na przeprowadzanie operacji, zakup sprzętu medycznego, remonty dziecięcych oddziałów kardiologicznych i kardiochirurgicznych, czy rehabilitację pooperacyjną małych pacjentów. Nie zrezygnuje jednak z organizacji akcji charytatywnych ad hoc.

Pod koniec 2010 roku wprowadzono nowe logo Fundacji. Jego elementem graficznym jest serce, które symbolicznie nawiązuje do obecnego zakresu działalności. Jednocześnie znak dostosowano do identyfikacji wizualnej marki Radio ZET.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek