Fundacja Radia ZET przyjęła nową strategię. Od teraz skoncentruje swoje działania na pomocy dzieciom z chorobami serca.
Fundacja Radia ZET powstała w 1999 roku. Po dłuższej przerwie wznowiła swoją działalność w 2008 roku. Dotychczas działała na kilku polach charytatywnej pomocy. Wspomagała dzieci z rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych, najmłodszych pacjentów z wrodzonymi wadami serca, a także organizowała akcje ad hoc na rzecz ofiar wypadków i klęsk żywiołowych.
W ciągu trzech ostatnich lat zorganizowane przez Fundację akcje charytatywne przyniosły około 5 milionów złotych, a dochód z 1 procenta podatku wyniósł 2,7 miliona złotych. Środki te pozwoliły m.in. na sfinansowanie wypoczynku dla ponad 600 dzieci z rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych, przeprowadzenie kosztownych i skomplikowanych operacji ratujących życie 17 małych pacjentów z wrodzonymi wadami serca, zakup aparatury medycznej dla górników – ofiar katastrofy w kopalni w Rudzie Śląskiej – i pomoc ich rodzinom o wartości ponad 400 tys. złotych, a także przekazanie około 1,2 miliona złotych na rzecz zeszłorocznych powodzian.
Biorąc pod uwagę dochód z 1 procenta podatku, Fundacja Radia ZET w krótkim czasie stała się drugą największą fundacją w Polsce założoną przez grupy medialne.
– Niewątpliwy sukces Fundacji Radia ZET skłonił nas do zmiany strategii działania. Dzisiaj możemy planować pomoc na dużo większą skalę i za dużo większe pieniądze. Z tego względu zdecydowaliśmy się na zmianę profilu naszej działalności w kierunku ratowania ludzkiego życia i wsparcia ofiar klęsk żywiołowych. Chcemy, by Fundacja jednoznacznie kojarzyła się z pomocą w takim zakresie – mówi Iza Szumielewicz, Dyrektor Fundacji Radia ZET.
Fundacja skoncentruje swoje działania na pomocy dzieciom z chorobami serca. Zebrane środki zamierza przekazywać na przeprowadzanie operacji, zakup sprzętu medycznego, remonty dziecięcych oddziałów kardiologicznych i kardiochirurgicznych, czy rehabilitację pooperacyjną małych pacjentów. Nie zrezygnuje jednak z organizacji akcji charytatywnych ad hoc.
Pod koniec 2010 roku wprowadzono nowe logo Fundacji. Jego elementem graficznym jest serce, które symbolicznie nawiązuje do obecnego zakresu działalności. Jednocześnie znak dostosowano do identyfikacji wizualnej marki Radio ZET.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
27.03.2023
Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli
-
16.02.2023
LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan
-
07.02.2023
#NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania
-
03.02.2023
Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
09.01.2023
Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska