logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Obronność i bezpieczeństwo
   ──────  03.05.2008

Nowa misja Kapitana Żbika



W kampanii wizerunkowej policji pomaga superbohater Kapitan Żbik. "Tego typu kampanie to wypaczanie w świadomości ludzi tego, czym był PRL" – mówi prof. Wojciech Polak

Komenda Wojewódzka Policji w Bydgoszczy rozpoczęła kampanię wizerunkową policji województwa kujawsko-pomorskiego pod hasłem „Warto wstąpić”. Celem akcji jest przede wszystkim ukazanie kujawsko-pomorskiej policji jako formacji nowoczesnej, sprawnej i skutecznej. Kampania ma zachęcić młodych ludzi do służby w policji oraz zainteresować zawodem policjanta. W województwie brakuje 191 policjantów.

Pomysłem na kampanię jest wykorzystanie kultowej postaci Jana Żbika z komiksu pt. „Kapitan Żbik”, autorstwa Władysława Krupki oraz postaci wnuka kapitana – Michała, Macieja Żbika. Na stronie www.kujawsko-pomorska.policja.gov.pl emitowany będzie co 2 tygodnie odcinkowy komiks z przygodami Żbika w postaci 3-kadrowych rysunków.

W latach 1967-1982 w ramach serii „Kapitan Żbik” ukazały się 53 zeszyty, w łącznej liczbie ponad 11 milionów egzemplarzy, a od 2006 r. ukazuje się kontynuacja serii pt. „Komisarz Żbik”. Autor większości scenariuszy do komiksów o Żbiku oraz pomysłodawca postaci, bydgoszczanin ppłk Władysław Krupka, bezpłatnie udzielił KWP w Bydgoszczy licencji na wykorzystanie postaci jego autorstwa do promocji kujawsko-pomorskiej policji.

Pierwszy zeszyt od razu stał się sztandarową pozycją PRL-owskiej propagandy. – Ówczesny szef MO gen. Tadeusz Pietrzak uznał, że należy poprawić wizerunek milicji w oczach młodzieży. Postanowiliśmy więc spopularyzować takiego Jamesa Bonda na polskie warunki – wspomina Krupka.

– To głębokie nieporozumienie – mówi prof. Wojciech Polak, historyk. – Żbik był postacią, która służyła do nachalnej propagandy ideologii polegającej na tym, żeby oswoić społeczeństwo z MO. A nie zapominajmy, że oprócz ścigania bandytów, prześladowała ona także opozycjonistów, bo w jej skład wchodziły i SB, i ZOMO. Tego typu kampanie to wypaczanie w świadomości ludzi tego, czym był PRL. Owszem, jeśli ma to formę ironii, możemy reklamować się poprzez Klossa i Brunnera, ale traktowanie tego poważnie jest przegięciem.

Na stronie internetowej komendy wojewódzkiej umieszczone zostały film, spot radiowy, paski komiksowe, galeria, wywiady z autorem postaci Żbików, a także z rysownikiem i scenarzystą, którzy współpracowali z KWP w Bydgoszczy podczas kampanii.

Ponadto powstał adres e-mail zbik@kujawsko-pomorska.policja.gov.pl, na który można wysyłać listy do Żbika.

Rysunki wykonał Łukasz Ciaciuch, a scenariusz napisał Maciej Jasiński. Obaj zrobili to bezpłatnie.

W ramach działań promocyjnych przygotowano banery, plakaty umieszczane zarówno w siedzibach poszczególnych jednostek policji, jak i na tablicach ogłoszeniowych urzędów miast/gmin, w urzędach pracy, szkołach, uczelniach oraz wiatach przystanków autobusowych; ulotki przeznaczone do dystrybucji w punktach recepcyjnych oraz na imprezach okolicznościowych. Wyprodukowano 20-sekundowy spot radiowy, który będzie emitowany w rozgłośni radiowej o zasięgu lokalnym (Bydgoszcz, Toruń, Włocławek, Inowrocław) oraz pierwszy w historii film z wykorzystaniem postaci Jana Żbika oraz komisarza Michała, Macieja Żbika, który poza stroną internetową KWP w Bydgoszczy, emitowany będzie w autobusach MZK oraz TVP 3.

Swoich głosów do filmu oraz spotu radiowego bezpłatnie użyczyli aktorzy z serialu sensacyjnego "Pitbull" Andrzej Grabowski i Marcin Dorociński.
Źródło: Gazeta Wyborcza Toruń, KWP Bydgoszcz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Warto wstąpić
Czas:
2008.4.28
Tematy:
Obronność i bezpieczeństwo
Kraje:
Polska
Nadawca:
Komenda Wojewódzka Policji w Bydgoszczy
Media:
Internet, ulotki, plakaty, citylighty, radio, telewizja
Wykonawca:
Łukasz Ciaciuch, Maciej Jasiński
Adresaci:
Młodzi mężczyźni
Hasło kampani:
Warto wstąpić





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek