Kampania „Młodzi kierowcy” pokazująca nowości w życiu kierowcy po wypadku (nowa laska, nowa bryka i nowe drinki) prowadzona była latem 1999 roku. Poprzedziły ją badania jakościowe mające na celu ustalenie, do jakich wartości należy się odwoływać by dotrzeć do młodych ludzi, którzy są głównymi uczestnikami wypadków drogowych.
Statystyki policyjne wskazywały wówczas, że 1/3 uczestników wypadków drogowych to osoby poniżej 25 roku życia. Badania dowiodły, że młodzi ludzie najbardziej obawiają się trwałego kalectwa, a nie śmierci. Trwałe kalectwo jest postrzegane jako kres rozrywkowego stylu życia cenionego przez tę grupę.
Uzyskane wyniki pozwoliły na odpowiednie dobranie zarówno języka, jak i rekwizytów użytych w projekcie plakatów kampanii, którymi były: wózek inwalidzki z napisem („Twoja nowa bryka po wypadku”), kroplówka ("Twoje nowe drinki") oraz kula inwalidzka ("Twoja nowa laska”). Plakaty można było oglądać na cityboardach w największych miastach Polski.
Badania prowadzone po zakończeniu działań medialnych – pod kątem skuteczności kampanii – wykazały, że 1/3 Polaków widziała co najmniej jeden z plakatów. Wśród kierowców do 25 roku życia o 20% wzrosła częstość postrzegania młodych ludzi jako winowajców wypadku. Większość osób badanych oceniła kampanię jako potrzebną, poruszającą ważne tematy oraz przekonywującą.
Kampania „Młodzi kierowcy" zdobyła również liczne nagrody i wyróżnienia min. na festiwalach Moto Star ’99, Złote Orły ’99, Ad Age The Best Awards 1999, Kreatura 1999/2000, Crackfilm 2000.
M. Pietrzak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka