logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Novartis partnerem Szkoły Życia z PBSz
02.02.2011
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Novartis partnerem Szkoły Życia z PBSz



W Polsce corocznie rozpoznaje się ok. 300-350 nowych przypadków przewlekłej białaczki szpikowej. Informacja o zdiagnozowaniu choroby nowotworowej zawsze stanowi silny wstrząs emocjonalny dla pacjenta oraz jego rodziny.

Choroba nowotworowa wprowadza ogromne zmiany nie tylko w życiu chorego, ale również jego rodziny, która na swój sposób przechodzi podobne etapy oswajania się z zaistniałą sytuacją. Członkowie rodziny, którzy próbują odnaleźć się w nowym położeniu, nie zawsze potrafią prawidłowo odczytać potrzeby pacjenta, przez co często przyjmują postawę nadopiekuńczą lub negującą chorobę. Brak umiejętności stworzenia prawidłowej komunikacji pacjent – rodzina oraz rodzina – pacjent może prowadzić do ciągłego napięcia, bezradności, czy nawet samotności.

Celem organizowanych przez Fundację Urszuli Jaworskiej warsztatów „Szkoły Życia z PBSz” jest pomoc pacjentom w przejściu przez proces leczenia oraz wsparcie psychiczne chorych i ich rodzin.
Podstawowym zadaniem jest poprawa komfortu życia chorego i jego rodziny poprzez wypracowanie odpowiednich mechanizmów pomocnych w sytuacjach dla nich trudnych oraz podniesienie świadomości na temat zwiększenia skuteczności leczenia.

Partnerem strategicznym warsztatów jest firma farmaceutyczna Novartis Oncology produkująca lek na na białaczkę szpikową.

Warsztaty będą organizowane do końca 2011 roku, co miesiąc w innym mieście, m.in. w: Warszawie, Lublinie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu, Gdańsku, Wrocławiu, Białymstoku, Rzeszowie, Łodzi, Bydgoszczy i/lub Toruniu, Olsztynie.

Na potrzeby projektu powstał film edukacyjny pt. „Kolory Bieli” (tu można obejrzeć wersję skróconą) z udziałem m.in.: konsultanta krajowego ds. hematologii – prof. Wiesława W. Jędrzejczaka, psychologa oraz pacjentów. Film przedstawia proces leczenia białaczki z perspektywy pacjenta, problemy, z jakimi styka się pacjent podczas choroby i sposoby ich rozwiązań, prawidłową komunikację z lekarzem oraz rolę wsparcia psychicznego w zdrowieniu.

Najbliższe warsztaty „Szkoły Życia z PBSz” odbędą się 15 lutego (wtorek) o godz. 11.00 w Klinice Hematologii Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Mikołaja Kopernika w Łodzi.
W spotkaniu udział wezmą:
– moderator/organizator spotkania: Urszula Jaworska
– ordynator Kliniki Hematologii Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego
prof. dr hab. n. med. Tadeusz Robak i dr n. med. Joanna Góra-Tybor
– psychoonkolog – mgr Mariola Kosowicz
– pacjenci oraz ich rodziny
– wybrane media

Kolejne warsztaty odbędą się 15 marca w Szpitalu Akademii Medycznej w
Gdańsku, 17 maja o godz. 11.00 w Auli Wielkiej Pałacu Branickich, na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku oraz 15 czerwca, o godz. 11.00, w sali wykładowej „Domu Pielęgniarek” przy ul. Naruszewicza 11 w Rzeszowie (vis a vis bramy głównej Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Fryderyka Chopina)

Więcej informacji na stronie internetowej Fundacji Urszuli Jaworskiej pod adresem: www.fundacjauj.pl

Patronat nad programem „Szkoła Życia z PBSz” objęli:
Patron Honorowy: Ministerstwo Zdrowia,
Patronaty: Polskie Towarzystwo Psychoonkologiczne (PTPO), Stowarzyszenie Polskiej Grupy ds. Leczenia Białaczek (PALG), Polskie Towarzystwo Hematologów i Transfuzjologów (PTHiT), Konsultant Krajowy w dziedzinie Hematologii – prof. dr hab. med. Wiesław Jędrzejczak oraz urzędy wojewódzkie i marszałkowskie miast, w których odbywać się będą spotkania.
Patronat Medialny: TVP, Wydawnictwo Termedia.
Partner Programu: Naczelna Izba Pielęgniarek i Położnych.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek