Badania wskazują, że każdy Niemiec zna osobiście ludzi, którzy zostali ranni na drodze, bądź znał tych, którzy zginęli w wypadku samochodowym. Liczba ofiar z roku na rok wzrasta. Głównym powodem wypadków śmiertelnych jest przekroczenie dozwolonej prędkości (31% ogółu wypadków w 2006 roku).
18 marca 2008 roku ruszyła kampania „Runter vom Gas” (Noga z gazu) zorganizowana przez Ministerstwo Transportu i Krajową Radę Bezpieczeństwa Drogowego.
Reklamy, które pojawiły się w prasie i na plakatach, pokazują zachowane na fotografiach szczęśliwe chwile rodzin, par i przyjaciół. Stanowią kontrast do nekrologów i związanych z nimi uczyć smutku i nieszczęścia. Informują o powodach śmierci: „Za szybko na mokrej jezdni”, „Za szybko na zakręcie” „Gówniarze chcieli szybko do domu”, „Jechali zbyt sportowo”, „Przeceniona sprawność motoru „.
K. Figurska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
23.04.2024
Jakie książki kupujemy — raport Allegro i Allegro Lokalnie
-
23.04.2024
23 kwietnia — Międzynarodowy Dzień Książki i Praw Autorskich
-
22.04.2024
Polak na diecie
-
22.04.2024
Z dupy problem