logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Nike – buty z recyklingu
17.02.2008
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Nike – buty z recyklingu



Firma Nike oraz Steve Nash – koszykarz z drużyny Phoenix Suns, łączą siły by stworzyć koszykarskie buty z odpadów. Chodzi o skrawki materiałów, które w normalnej produkcji są wyrzucane.

Nash ma wystąpić w 100% ekologicznych butach Nike Trash Talk podczas koszykarskiego święta w USA – All-Star Game: – Każda okazja by promować ekologię i ochronę naszej planety to krok w dobrym kierunku.

Nowa jakość butów ma polegać na znacznie zmniejszonej ilośći rozpuszczalników użytych do produkcji, na jak najmniejszej stracie materiałów i korzystaniu z tych recyklingowych oraz na używaniu ekologicznej gumy.

Nowe buty wyczynowe z rodziny Considered, „Air Zoom Affinity+”, tworzone są już w taki sposób, że przy ich produkcji powstaje o 38% mniej odpadów, zużywa się o 40% mniej rozpuszczalników, a 33% materiałów pochodzi z recyklingu.

Nike planuje wprowadzić zrównoważoną produkcję w całym asortymencie obuwniczym do 2011 roku, w produkcji odzieży do 2015 roku, a pozostałych produktów – do 2020 roku. Plany dotyczą również opakowań poszczególnych artykułów.

W 1993 roku firma stworzyła ekologiczną strategię zarządzania surowcami ReUSE-A-Shoe, która polega na przetwarzaniu materiałów ze zużytych butów oraz z niewykorzystanych skrawków, w nowy, nadający się do ponownego wykorzystania materiał, nazywany „Nike Grind”, wykorzystywany do budowy powierzchni boisk, placów zabaw i bieżni.
Źr: nikebiz.com








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek