Nieznane tereny, intensywne wrażenia
Do mężczyzn mających kontakty seksualne z mężczyznami (tzw. MSM – Men who have sex with Men) skierowało swoją kampanię Krajowe Centrum ds. AIDS. To dlatego, że w epidemiologii HIV nie mówi się już o grupach ryzyka, lecz o ryzykownych zachowaniach.
W kampanijnym spocie, w którym pokazane są zdjęcia pary młodych mężczyzn, nadawcy zwracają się do adresata wprost: „Zdobywasz nieznane tereny, pociągają Cię intensywne wrażenia, lubisz przeżywać ekstremalne doznania, podniecają Cię Twoje przygody” i zachęcają do używania prezerwatyw, które chroniąc przed wirusem, sprawiają, że można dłużej cieszyć się życiem.
Częścią akcji jest także broszura z informacjami o zabezpieczaniu się przed zakażeniem HIV i innymi chorobami przenoszonymi drogą płciową. Odbiorcy są również zachęcani do wykonania testu i poznania swojego statusu serologicznego. Ze strony www kampanii można ściągnąć „Mobilny informator o HIV/AIDS”- aplikację na telefon komórkowy oraz tapety na komórkę.
Kontakty homoseksualne mężczyzn były prawdopodobną drogą zakażenia w 44% nowych zakażeń wykrytych w punktach konsultacyjno-diagnostycznych w Polsce w 2009 roku. Od 2001 roku następuje wzrost liczby zakażeń wynikłych ze stosunków heteroseksualnych. Należy pamiętać, że w PKD diagnozowane są tylko osoby, które dobrowolnie przyjdą na testy- liczba zarejestrowanych od początku epidemii przypadków wynosi ok. 12 tysięcy, ale liczbę osób żyjących z HIV szacuje się na około 30 tysięcy.
A.Postek
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
10.05.2022
Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy
-
06.05.2022
Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach
-
02.05.2022
Alkohol oszukuje
-
01.05.2022
Słodkie Święto Pracy