Nieznane tereny, intensywne wrażenia
Do mężczyzn mających kontakty seksualne z mężczyznami (tzw. MSM – Men who have sex with Men) skierowało swoją kampanię Krajowe Centrum ds. AIDS. To dlatego, że w epidemiologii HIV nie mówi się już o grupach ryzyka, lecz o ryzykownych zachowaniach.
W kampanijnym spocie, w którym pokazane są zdjęcia pary młodych mężczyzn, nadawcy zwracają się do adresata wprost: „Zdobywasz nieznane tereny, pociągają Cię intensywne wrażenia, lubisz przeżywać ekstremalne doznania, podniecają Cię Twoje przygody” i zachęcają do używania prezerwatyw, które chroniąc przed wirusem, sprawiają, że można dłużej cieszyć się życiem.
Częścią akcji jest także broszura z informacjami o zabezpieczaniu się przed zakażeniem HIV i innymi chorobami przenoszonymi drogą płciową. Odbiorcy są również zachęcani do wykonania testu i poznania swojego statusu serologicznego. Ze strony www kampanii można ściągnąć „Mobilny informator o HIV/AIDS”- aplikację na telefon komórkowy oraz tapety na komórkę.
Kontakty homoseksualne mężczyzn były prawdopodobną drogą zakażenia w 44% nowych zakażeń wykrytych w punktach konsultacyjno-diagnostycznych w Polsce w 2009 roku. Od 2001 roku następuje wzrost liczby zakażeń wynikłych ze stosunków heteroseksualnych. Należy pamiętać, że w PKD diagnozowane są tylko osoby, które dobrowolnie przyjdą na testy- liczba zarejestrowanych od początku epidemii przypadków wynosi ok. 12 tysięcy, ale liczbę osób żyjących z HIV szacuje się na około 30 tysięcy.
A.Postek
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
29.09.2023
Do ostatniego okruszka
-
28.09.2023
Dzień Polskiej Muzyki – 1 października rozgłośnie będą grały tylko polskie utwory
-
26.09.2023
Mocniejsi niż głód
-
25.09.2023
Jedyny słuszny kandydat
-
22.09.2023
Jemy coraz więcej warzyw i owoców
-
22.09.2023
#LasySięLiczą w całej Polsce. Zaproszenie na święto lasu 23-24 września