Rodziców nieustannie zaskakuje jak szybko ich dzieci rosną, jak niemal w mgnieniu oka stają się nastolatkami. Z wielu przyczyn dobrze jest móc towarzyszyć swoim dzieciom, kiedy są małe i potem nie żałować bezpowrotnie minionego wyjątkowego czasu – rozumie to duńska firma KMD komunikując w kampanii "Pram" ("Wózek dziecięcy") o swoim przyjaznym nastawieniu wobec osób planujących założenie rodziny i zachęcając: "Poświęcaj czas swoim dzieciom póki jeszcze są dziećmi" ("Make time for your kids while they’re still kids"). Autorzy przekazu dodatkowo zaznaczyli: "KMD oferuje karierę w przyjaznym środowisku, gdzie twoja ścieżka zawodowa przebiega dokładnie tak, jak sobie tego życzysz". Rodzic pracujący w KMD otrzymuje duże wsparcie ze strony pracodawcy: przysługują mu dodatkowe dni wolne, dłuższy urlop oraz wiele innych udogodnień prorodzinnych.
W Danii promocją polityki prorodzinnej zajmuje się jeden z największych w tym kraju pracodawców (ponad 3 tysiące zatrudnionych). Oczywiste jest, że promuje w tym kontekście również swoją markę.
W Polsce nadal problem próbują rozwiązać politycy i organizacje pozarządowe – na razie bez większych efektów. Widać, że aby postulaty o przyjaznej rodzicom organizacji pracy faktycznie wcielić w życie, chcieć tego muszą nie tylko politycy, ale przede wszystkim pracodawcy.
P. Sienkiewicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy