logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Niepełnosprawny reklamuje charytatywną pornografię
26.06.2013
Tematy: Opinie

Niepełnosprawny reklamuje charytatywną pornografię

Your browser does not support the video tag.


Istnieją różne formy pomocy osobom niepełnosprawnym. Można wspierać finansowo. Można być też wolontariuszem. Ale można też pomagać, oglądając wyprodukowane przez innych internautów filmy pornograficzne.

Wideo, promujące projekt Come4 zaczyna się zupełnie niewinnie: narrator mówi o swojej jedynej w życiu miłości do kobiety, która prawdopodobnie nawet nie zauważyła jego uczuć. Jednak kolejne opowieści dotyczą wizyt w domach publicznych, do których bohater chodzi regularnie i ze sporą przyjemnością. Często odwiedza je z tatą, który pomaga mu wybrać „tę odpowiednią”. Zaprasza też przyjaciół na wspólne wycieczki. Następnie przedstawia się – nazywa się Asta Philpot, porusza się na wózku i jest chory na artrogrypozę, wrodzoną sztywność stawów. A tym, którzy uważają, że nie ma prawa do korzystania z usług prostytutek, dosadnie zaleca pocałowanie go w tyłek.

Będąca współinicjatorem spotu Asta Philpot Foundation jest organizacją pomagającą osobom niepełnosprawnym w osiągnięciu satysfakcji z życia seksualnego, a sam Philpot, będący bohaterem wideo i założycielem fundacji, zyskał popularność w 2006 roku, kiedy wystąpił w wyprodukowanym dla BBC filmie dokumentalnym poświęconym jego inicjacji seksualnej w hiszpańskim domu publicznym.

Asta Foundation to pierwsza z instytucji, które można wesprzeć, uczestnicząc w projekcie Come4, który najogólniej mówiąc polega na… oglądaniu filmów porno. Każdy zarejestrowany na stronie internetowej użytkownik może opłacać i ściągać wideo lub pliki audio o tematyce seksualnej – od zupełnie amatorskich filmów począwszy, poprzez te bardziej wyszukane, na zupełnie ekscentrycznych skończywszy. Wszystkie mają swoją cenę, a cały dochód przeznaczany jest na cele charytatywne. Co ciekawe, w założeniu, to użytkownik ma wybierać czy jego opłata zostanie spożytkowana na ratowanie ginących gatunków, czy na budowę studni w krajach trzeciego świata. Albo dać wyraz swojej dobroduszności, wgrywając własne home-made porno. Ale zanim ktokolwiek to zrobi, zapewne zada sobie pierwsze z pytań figurujących na liście FAQ na stronie Come4: „Are you kidding me?”.

Autorami całego przedsięwzięcia, noszącego podtytuł „Porn with heart” („Pornografia z sercem”) są Włosi, Maco Annoni i Riccardo Zilli. Podstawowym argumentem, którego używają do opisu inspiracji dla tej zaskakującej, ale niewątpliwie kreatywnej inicjatywy, jest popularność seksu, będącego wciąż numerem jeden wśród haseł wpisywanych w wyszukiwarkach internetowych na całym świecie.

Jak głosi strona projektu, to dopiero początek rewolucji, mającej na celu zmianę roli seksu w internecie. Twórcy podkreślają też, że Come4 może dać dużą satysfakcję z pomocy innym, a tak zupełnie przy okazji trochę porno. W tym szaleństwie może być metoda. Nie trzeba bowiem dogłębnych analiz, żeby zauważyć, że pomysł Włochów opiera się na starej, złotej zasadzie: coś dla ciała, coś dla duszy.

Ewelina Janota

Film reklamowy „The Lover” przygotowany przez agencję Being z Francji otrzymał na festiwalu w Cannes złoto w kategorii Film Craft.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek