logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Nieosiągalne zeszyty
20.08.2009
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Nieosiągalne zeszyty



Powiedzenie, że "nauka to potęgi klucz" jest w pełni prawdziwe. Na przełomie sierpnia i września francuski oddział Czerwonego Krzyża i sieć sklepów detalicznych Cultura zachęcały jej klientów do przekazywania dzieciom z ubogich rodzin potrzebnego każdemu uczniowi wyposażenia szkolnego. To szansa na ważną lekcję dobroczynności dla dzieci i rodziców, którzy nie muszą zastanawiać się nad tym, z czego zrezygnować, aby kupić swojemu dziecku zestaw książek zeszytów.

Akcję zorganizowano po raz drugi z rzędu – trwała od 17 sierpnia do 6 września br. Przy wejściu do 44 sklepów wolontariusze rozdawali specjalnie przygotowane torby, w których znajdowała się lista rzeczy najbardziej potrzebnych uczniom. Od sieci Cultura dzieci dostały 20 tysięcy zeszytów, dwukrotnie więcej niż w poprzednim roku. Plakat promujący akcję pokazywał, że dzieci, aby się rozwijać, potrzebują edukacji.

Misją kampanii "Banque Scolaire" („Szkolny Bank”) była walka z wykluczeniem społecznym, które dotyka najmłodszych na etapie, kiedy są bezbronni i nieprzygotowani do życia.

W kręgach biedy wieloetnicznej Francji nietrudno znaleźć ludzi, którzy nie znają języka francuskiego, szczególnie wśród emigrantów i nie stać ich na naukę. Tak samo nietrudno o analfabetów. Kampania ma przeciwdziałać gamie patologii, które towarzyszą upośledzonym edukacyjnie dzieciom na dalszych etapach życia.

Francuski Czerwony Krzyż w walce z analfabetyzmem zorganizował w 2008 roku 210 akcji angażując 160 wolontariuszy.
A.Włodarczyk








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek