Powiedzenie, że "nauka to potęgi klucz" jest w pełni prawdziwe. Na przełomie sierpnia i września francuski oddział Czerwonego Krzyża i sieć sklepów detalicznych Cultura zachęcały jej klientów do przekazywania dzieciom z ubogich rodzin potrzebnego każdemu uczniowi wyposażenia szkolnego. To szansa na ważną lekcję dobroczynności dla dzieci i rodziców, którzy nie muszą zastanawiać się nad tym, z czego zrezygnować, aby kupić swojemu dziecku zestaw książek zeszytów.
Akcję zorganizowano po raz drugi z rzędu – trwała od 17 sierpnia do 6 września br. Przy wejściu do 44 sklepów wolontariusze rozdawali specjalnie przygotowane torby, w których znajdowała się lista rzeczy najbardziej potrzebnych uczniom. Od sieci Cultura dzieci dostały 20 tysięcy zeszytów, dwukrotnie więcej niż w poprzednim roku. Plakat promujący akcję pokazywał, że dzieci, aby się rozwijać, potrzebują edukacji.
Misją kampanii "Banque Scolaire" („Szkolny Bank”) była walka z wykluczeniem społecznym, które dotyka najmłodszych na etapie, kiedy są bezbronni i nieprzygotowani do życia.
W kręgach biedy wieloetnicznej Francji nietrudno znaleźć ludzi, którzy nie znają języka francuskiego, szczególnie wśród emigrantów i nie stać ich na naukę. Tak samo nietrudno o analfabetów. Kampania ma przeciwdziałać gamie patologii, które towarzyszą upośledzonym edukacyjnie dzieciom na dalszych etapach życia.
Francuski Czerwony Krzyż w walce z analfabetyzmem zorganizował w 2008 roku 210 akcji angażując 160 wolontariuszy.
A.Włodarczyk
zobacz także
-
09.02.2025Wydarzenia
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025Akcje
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024Wydarzenia
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024Wydarzenia
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024Wydarzenia
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024Wydarzenia
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów