logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > „Nieobecni nie mają głosu”
14.11.2014
Tematy: Kampanie, Polska, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Walka z wykluczeniem społecznym

„Nieobecni nie mają głosu”

Your browser does not support the video tag.


Jedynie co trzeci wyborca z niepełnosprawnością wie o tym, że może głosować korespondencyjnie lub skorzystać z procedury głosowania przez pełnomocnika. Kampania Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji informuje o możliwościach głosowania w wyborach samorządowych 16 listopada 2014 r.

W Polsce żyje blisko 5 mln osób z niepełnosprawnością. Zdecydowana większość z nich może wziąć udział w zbliżających się wyborach samorządowych dzięki ułatwieniom prawnym, które gwarantuje kodeks wyborczy z 5 stycznia 2011 r. dostosowujący organizację wyborów do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Ustawa daje wyborcom z niepełnosprawnością możliwość głosowania korespondencyjnego, przez pełnomocnika oraz przy użyciu nakładek na karty do głosowania sporządzonych w alfabecie Braille’a. Dodatkowo ustawa nakłada również na gminy obowiązek, aby przynajmniej 1/5 lokali wyborczych była dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością.

Według badań przeprowadzonych przez CBOS przed wyborami do Parlamentu Europejskiego w 2014 roku*, jedynie 32 proc. wyborców, którzy mają odpowiednie orzeczenie o niepełnosprawności, wie o możliwości głosowania korespondencyjnego. Z kolei procedurę głosowania przez pełnomocnika zna niewiele więcej niż co trzeci (34 proc.) adresat tego rozwiązania. Celem kampanii jest zachęcenie osób z niepełnoprawnością do udziału w wyborach samorządowych, a także poinformowanie o dostępnych dla nich sposobach głosowania.

Ambasadorami kampanii „Idziemy na wybory!” są Janusz Świtaj, od 18. roku życia jest sparaliżowany od głowy w dół po wypadku motocyklowym oraz Monika Cieniewska, niewidoma od 17. roku życia. Kampania ma charakter ogólnopolski. W ramach kampanii zaplanowana jest emisja spotów w największych stacjach telewizyjnych i radiowych. Ich adresatami będą nie tylko osoby z niepełnosprawnością, ale także ich opiekunowie, którzy mogą udzielić pomocy swoim podopiecznym przy głosowaniu. W prasie ukażą się reklamy zachęcające osoby z niepełnosprawnością do udziału w wyborach, uświadamiając każdemu, jak ważny może być ich głos.

Kampania informacyjna „Idziemy na wybory!” jest finansowana ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Więcej informacji: www.niepelnosprawni.pl/wybory oraz www.integracja.org.



Nazwa kampanii:
Nieobecni nie mają głosu
Czas:
2014.10.22 - 2014.11.15
Nadawca:
Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji
Media:
Telewizja, internet, prasa
Wykonawca:
Good Company
Adresaci:
Osoby niepełnosprawne, ich rodziny i bliscy





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek