logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Niemowlę z misją
08.08.2012
Tematy: Opinie

Niemowlę z misją



Valentina Guerrero ma 10 miesięcy i mieszka w Miami, w USA. Potrafi już siedzieć i jak opowiada jej mama – namiętnie klaszcze kiedy jest zadowolona. Pogodna i towarzyska, została twarzą kolekcji strojów kąpielowych dla dzieci na rok 2013, autorstwa Dolores Cortes.

Marka istnieje od ponad 50 lat, a jej główna siedziba mieści się w Castellon, w Hiszpanii, ale swoje przedstawicielstwa ma na całym świecie – także w Miami. Valentina wzięła udział w corocznym pokazie mody kąpielowej w Miami gdzie przechadzała się po parkiecie ze swoją mamą, Cecilią Elizalde, dziennikarką telewizyjną. Jej uśmiechnięta buzia znajdzie się również na okładce firmowego katalogu. Niewiele mediów wspomniałoby prawdopodobnie o modelce gdyby nie jeden fakt. Dziewczynka ma zespół Downa.

W wywiadzie dla portalu parents.com, jej mama tłumaczy dziennikarzom jakie korzyści odnieść może społeczeństwo z faktu, że na wybiegach dla małych modelek znajdą się dzieci „ze specjalnymi potrzebami“ : – Przede wszystkim zostają „włączone“ w życie społeczne. Dzięki obecności na plakatach reklamowych stają się normą. Wszyscy o nich wiedzą, przestają się bać. Zaczyna się je traktować jako naturalną część wspólnoty. To nowość, bo dzieci z trudnościami zazwyczaj się ukrywa. Ciągle jest w tej sprawie dużo do zrobienia. Chciałabym kiedyś zobaczyć takie dzieci w kreskówce czy w telewizyjnym szoł. Wszyscy jesteśmy różni i powinniśmy się tym cieszyć – mówi Cecilia Elizalde. 

Pomysłodawczyni akcji, Dolores Cortes już kilka lat temu udostępniła wybieg mody osobom z zespołem Downa. W tym roku projektantka zadeklarowała, że 10 % procent dochodu ze sprzedaży strojów dla dzieci zasili konto Down Syndrome Association w Miami.

A jednak projektantka, jak wielu przedsiębiorców prowadzących tego rodzaju akcje jest przez niektórych podejrzewana o nieczyste intencje – zarabia pieniądze budząc sensację kosztem cudzego nieszczęścia – brzmi oskarżenie. W sukurs przychodzi jednak znów mama Valentiny: – Każdy ma swoją perspektywę w życiu. To właśnie jedna z pierwszych rzeczy, jakich nauczyłam się dzięki mojej córce: Wszystko zależy od tego jak na to patrzysz. Jeśli skupisz się na pozytywach taka będzie twoja rzeczywistość – tłumaczy.

Kreacja Valentiny Guerrero nie jest pierwszą szturmową akcją społeczną, której celem jest wprowadzenie osób z zespołem Downa do przestrzeni publicznej. W marcu tego roku, na okoliczność Światowego Dnia Zespołu Downa mediolański oddział agencji Saatchi & Saatchi zrealizował kampanię pod nazwą „Integration Day” (Dzień integracji). Przystojnych amantów i seksowne kobiety w reklamach telewizyjnych zastąpili aktorzy z zespołem Downa (tutaj można obejrzeć te reklamy). Hasło kampanii jest jak wyjęte z ust Cecili Elizalde: „Being different is just normal“ (Bycie innym jest po prostu normalne).

Szkoda tylko, że na stronie internetowej Dolores Cortes nie ma ani słowa o akcji z Valentiną.
Paulina Wajszczak








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek