„Nie oceniaj książki po okładce” – to uniwersalne hasło można odnieść również do owoców i warzyw, które mimo wizualnej niedoskonałości, są skarbnicą wartości odżywczych. Dlatego sieć Lidl Polska wykupiła partię „niedoskonałych” arbuzów, które ucierpiały podczas lipcowych gradobić w jednym z podwarszawskich gospodarstw sadowniczych. Już teraz można je znaleźć na Ryneczku Lidla.
Lidl Polska stawia na współpracę z krajowymi dostawcami. Sieć koncentruje się na budowaniu trwałych relacji i partnerstwa, utrzymując je również w trudnych czasach. Tak było w przypadku rodziny Wasilewskich, która prowadzi gospodarstwo sadownicze ‒ nieopodal Sochaczewa, w miejscowości Brzozowiec ‒ od lat należące do Organizacji Producentów Owoców Rajpol. To właśnie ich jabłka, borówki i arbuzy trafiają na lidlowe półki.
Niestety, w połowie lipca br., plantacje w Brzozowcu zostały zniszczone przez gradobicia. Lidl Polska wyciągnął pomocną dłoń do rolników i wykupił partię „niedoskonałych” arbuzów, które od poniedziałku, 26 sierpnia, można kupić taniej na Ryneczku Lidla w cenie 1,99 zł/ 1 kg (cena przed obniżką 2,99 zł/1 kg). Dzięki tej inicjatywie, rolnicy mogą zminimalizować straty finansowe, a Lidl Polska kontynuuje swoje działania w duchu zero waste.
– W lipcu nasze plantacje uległy zniszczeniu przez gradobicia, co w dużej mierze uszkodziło plony. Ucierpiały m.in. arbuzy, przez co nie mogą trafić do regularnej sprzedaży, choć ich smak i aromat są nadal takie same – komentuje Krzysztof Wasilewski, właściciel zniszczonych sadów. – Ucieszyliśmy się, kiedy Lidl Polska zaproponował, że część „niedoskonałych” owoców może trafić do sklepów sieci w ramach Ryneczku Lidla. Współpracujemy z Lidl Polska od lat i wspólnie działamy na rzecz niemarnowania żywności i dbałości o środowisko naturalne.
To nie pierwszy taki ruch sieci. W ubiegłych latach w sklepach Lidl Polska klienci mogli kupić „krzywe” marchewki oraz buraki, nieperfekcyjne papryki, „opalone” pomidory oraz „za duże” jabłka. Sieć konsekwentnie działa na rzecz ograniczenia marnotrawienia żywności, wprowadzając zmiany już na poziomie łańcucha dostaw. Firma edukuje i podpowiada, jak działać zgodnie z ideą zero waste. Jednym z autorskich projektów Lidl Polska jest „Kupuję, nie marnuję”, w ramach którego sklepy oferują produkty o krótkim terminie przydatności do spożycia w niższej cenie, zachowujące pełną wartość odżywczą.
oprac: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie