Sooo Silly! Infantylne kampanie społeczne dla dorosłych
Niechciany prezent dla kobiet
Relacja z realizacji tej kampanii brzmi dramatycznie. To miały być miłe niespodzianki. Błyskotki przeznaczone tylko dla kobiet. Wyjątkowe jak one. Panie wyciągały po nie ręce – każda przecież chciała złapać prezent kuszący ładnym opakowaniem. Niektórym się udało. Jednak to, co zobaczyły w środku przyprawiło je z pewnością o nieprzyjemny dreszcz. Twórcy kampanii „Chroń życie przed rakiem szyjki macicy” postawili na szok i zdziwienie: gromadząc kobiety w dwóch dużych centrach handlowych ukryli trudny temat pod cukierkową dekoracją, aby w odpowiednim momencie powiedzieć o problemie głośno. Do różowych paczek, które miały łapać kobiety, włożyli maskotki zabójczego wirusa HPV i komplet ulotek informujących, o tym, jak często każda kobieta powinna się badać. HPV jako maskotka wygląda bardziej jak przyjazny Pokemon niż zabójczy wirus. Jedni powiedzą, że to trywializowanie problemu – bo jak później bać się wirusa, który jest ładny i miły w dotyku. Inni natomiast będą argumentować, że w ten sposób można zachęcić do rozmowy na mało przyjemny i stabuizowany temat. W ramach kampanii stworzono również stronę na Facebook’u. Utrzymana jest w podobnej, dziecięcej stylistyce, która z pewnością przypadłaby do gustu nastolatkom. Niewesoły temat sprzedany w lukrowanej formie.
Więcej: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
19.09.2024
Łatwiejszy do wykrycia
-
17.09.2024
W zagrożeniu
-
15.09.2024
Newsy bez stygmatyzacji
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę