To miały być miłe niespodzianki. Błyskotki przeznaczone tylko dla kobiet. Wyjątkowe jak one. Panie wyciągały po nie ręce – każda przecież chciała złapać prezent kuszący ładnym opakowaniem. Niektórym się udało. Jednak to, co zobaczyły w środku przyprawiło je z pewnością o nieprzyjemny dreszcz.
Twórcy kampanii „Chroń życie przed rakiem szyjki macicy” postawili na szok i zdziwienie: gromadząc kobiety w dwóch dużych centrach handlowych ukryli trudny temat pod cukierkową dekoracją, aby w odpowiednim momencie powiedzieć o problemie głośno. Do różowych paczek, które miały łapać kobiety, włożyli maskotki zabójczego wirusa HPV i komplet ulotek informujących, o tym, jak często każda kobieta powinna się badać.
Wirus HPV rozprzestrzeniał się również w przestrzeni wirtualnej: fankami specjalnie utworzonego profilu dedykowanego wyłącznie kobietom zostawały nowe panie. Skuszone hasłem „Kobiecy sekret” i obietnicą wylosowania niezapomnianej niespodzianki, przekazywały sobie informację o loterii. W ciągu trwającej niespełna miesiąc akcji prawie 50 tysięcy kobiet z całej Polski dostało w prezencie wirusa HPV i bezcenną wiedzą na jego temat.
Świadomość istnienia wirusa HPV w Polsce prawie nie istnieje. Statystyki umieralności na raka szyjki macicy nie zmieniają się, mimo że od 2006 roku dostępny jest program bezpłatnych badań cytologicznych dla kobiet od 25 do 59 roku życia. Wciąż odnotowuje się rocznie ponad 3000 zachorowań na nowotwór. Codziennie 5 kobiet umiera na raka szyjki macicy, a 10 dowiaduje się, że ma wirusa HPV.
Open Medica, organizacja, która skupia ekspertów udzielających porad zdrowotnych, pragnie ponownie wykorzystać jeden z najbardziej efektywnych kanałów komunikacji, jakim stał się w ostatnim czasie Facebook. Kolejna odsłona kampanii „Chroń życie przed rakiem szyjki macicy” odbędzie się 21 listopada na Facebooku – twórcy przygotowali grę edukacyjną dla nastolatek i młodych kobiet. „Catch Papilloma” („Złap HPV”) ma nie tylko uwieść i zaskoczyć, ale przede wszystkim wpłynąć na wzrost świadomości o istnieniu wirusa HPV, dostępności szczepionek i konieczności wykonywania regularnych badań.
Inicjatywa jest wspierana przez Polskie Towarzystwo Profilaktyki Zakażeń HPV, Polskie Towarzystwo Ginekologiczne, Polskie Towarzystwo Ginekologii Onkologicznej, Fundację/Program Różowa Konwalia, Magnolię Stowarzyszenie Kobiet z Problemami Onkologiczno-Ginekologicznymi, Polskie Amazonki – Ruch Społeczny, Federację Stowarzyszeń Amazonki, Polską Koalicję Organizacji Pacjentów Onkologicznych, Ogród Nadziei, Fundację Edukacji Społecznej, Fundację MSD dla Zdrowia Kobiet oraz firmę MSD.
Patronem medialnym kampanii jest m.in. portal Kampaniespołeczne.pl.
J. Flisiuk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy