Kampania… z przypadku. Pierwszy był kot Rommel, potem pomysł na ciekawe plakaty inspirowane postaciami z „Gwiezdnych Wojen”, a na końcu odkrycie, że dzięki ich sprzedaży można pomóc chorym dzieciom.
Projekt „The Force of Typography” (Moc Typografii), za którym stoi agencja reklamowa H-57 z Mediolanu, narodził się w bibliotece jednego z jej dyrektorów, Matteo Civaschiego. W wypowiedzi udzielonej portalowi Thisisnotadvertising tak wspomina początek tej nietypowej kampanii:– Mój kot Rommel bawił się w bibliotece. W pewnym momencie zrzucił na podłogę maskę Dartha Vadera. Podniosłem ją tak, że była do góry nogami. Wtedy zacząłem dokładniej przyglądać się jej elementom. Nagle zdałem sobie sprawę, że jej spód, formą przypominający piramidę, układa się w kształt litery >>W<<.
Civaschi wpadł na pomysł, aby odtworzyć oblicze Lorda Vadera jedynie przy użyciu znaków typograficznych. Pozostali pracownicy agencji przyjęli nowe wyzwanie z wielkim entuzjazmem, dzięki czemu powstały dwie kolejne typograficzne twarze bohaterów „Gwiezdnych Wojen” – Mistrza Yody oraz Stormtroopera. Po uzyskaniu zgody ze strony wytwórni Lucasfilm, posiadającej prawa do wizerunków tych postaci, plakaty opatrzone hasłem „May the force of typography be with you” (Niech moc typografii będzie z tobą) zaczęły funkcjonować w internecie i zdobywać coraz większą popularność wśród fanów gwiezdnej sagi. Wkrótce graficy z H-57 uznali, że ich sprzedaż może pomóc najbardziej potrzebującym – chorym dzieciom. I tak, w październiku ubiegłego roku ruszyła kampania, której hasłem było „Use your force to help children” (Użyj swej mocy, by pomóc dzieciom).
Na eBayu wystawiono po 300 kopii każdego plakatu. Całkowity dochód ze sprzedaży przekazano fundacji Make a Wish z Mediolanu, która pomaga dzieciom w wieku 3-17 lat, cierpiącym na przewlekłe choroby. Kampanię zwieńczyła uroczysta gala, która odbyła się 24 listopada w stolicy Lombardii. Specjalnie na tę okazję przygotowano limitowaną edycję typograficznych plakatów (po 11 kopii każdego rodzaju), które również wystawiono na licytację.
W kwietniu br. ukazał się krótki film relacjonujący historię kampanii.
Jacek Czerwiński
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku