logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  26.09.2013

Niebieskie myślenie Volksvagena



Niedługo w polskich miastach pojawią się urządzenia zbudowane w ramach ekologicznej akcji Think Blue prowadzonej przez firmę Volksvagen.

Akcja rozpoczęła się od wprowadzenia marki BlueMotion, skupiającej wszystkie produkty i technologie Volkswagena służące oszczędności i ochronie środowiska. Kierowcy z całego świata w ramach promocji ecodrivingu zostali zaproszeni do mistrzostw „Think Blue. World Championship”, w których zwycięża nie najszybszy, ale jeżdżący najoszczędniej. W tym roku Polacy mieli okazję po raz pierwszy zmierzyć się z uczestnikami z innych krajów. Zwycięzca krajowych eliminacji, Kamil Kocimski, w odbywającym się w Niemczech finale, w walce z mistrzami z pozostałych państw zajął 7. miejsce, zużywając 3,75 litra paliwa na 100 km.

W Polsce, oprócz mistrzostw oszczędnej jazdy, akcja Think Blue pojawiła się w Poznaniu, Toruniu i Gdańsku, gdzie wybrane miejskie skwery zakwitły na niebiesko – mieszkańcy wspierani przez Volkswagena sadzili kwiaty lobelii. Do swoich domów mogli zabrać nasiona niezapominajek.

Następnie odbyły się dwudniowe warsztaty „Think Blue. Jam” podczas których omówiono potrzeby i problemy mieszkańców osiedli. Projektanci stworzyli pomysły urządzeń, które mogłyby je rozwiązać. Konsultowano się również z lokalnymi władzami i działaczami społecznymi, którzy wskazywali problemy okolicy i pomagali w wyborze odpowiednich miejsc do przeprowadzenia akcji.

W głosowaniu mieszkańców Poznania, Torunia i Gdańska wygrała maszyna zachęcająca właścicieli czworonogów do sprzątania po swoich pupilach. Urządzenia zostaną oddane do użytku mieszkańców na początku października.

Akcję realizowano także w innych krajach. We Włoszech, w Mediolanie, postawiono maszynę, która w zamian za wrzucenie plastikowej butelki lub gazety, wynagradzała przechodniów ekologicznym zestawem ozdób choinkowych. W szwedzkim parku stanął z kolei „Najgłębszy na świecie kosz na śmieci” – posłużono się efektem dźwiękowym, który emitował odgłos przedmiotu spadającego w głęboką przepaść. W Zjednoczonych Emiratach Arabskich grupa ochotników postanowiła zająć się śmieciami i glonami zalegającymi na plażach w Dubaju. W miesiąc zebrano i poddano recyklingowi ponad tonę śmieci zebranych na plażach uznawanych za morskie rezerwaty.

Od momentu rozpoczęcia Think Blue w 2010 r., na całym świecie w jej ramach zostało zrealizowanych ponad trzysta sześćdziesiąt projektów w trzydziestu pięciu krajach.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


  • 14.08.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!


  • 10.08.2023

    Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie


  • 28.07.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


  • 27.07.2023

    Biedronka zamyka obieg polietylenu


  • 18.07.2023

    Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek