Niedługo w polskich miastach pojawią się urządzenia zbudowane w ramach ekologicznej akcji Think Blue prowadzonej przez firmę Volksvagen.
Akcja rozpoczęła się od wprowadzenia marki BlueMotion, skupiającej wszystkie produkty i technologie Volkswagena służące oszczędności i ochronie środowiska. Kierowcy z całego świata w ramach promocji ecodrivingu zostali zaproszeni do mistrzostw „Think Blue. World Championship”, w których zwycięża nie najszybszy, ale jeżdżący najoszczędniej. W tym roku Polacy mieli okazję po raz pierwszy zmierzyć się z uczestnikami z innych krajów. Zwycięzca krajowych eliminacji, Kamil Kocimski, w odbywającym się w Niemczech finale, w walce z mistrzami z pozostałych państw zajął 7. miejsce, zużywając 3,75 litra paliwa na 100 km.
W Polsce, oprócz mistrzostw oszczędnej jazdy, akcja Think Blue pojawiła się w Poznaniu, Toruniu i Gdańsku, gdzie wybrane miejskie skwery zakwitły na niebiesko – mieszkańcy wspierani przez Volkswagena sadzili kwiaty lobelii. Do swoich domów mogli zabrać nasiona niezapominajek.
Następnie odbyły się dwudniowe warsztaty „Think Blue. Jam” podczas których omówiono potrzeby i problemy mieszkańców osiedli. Projektanci stworzyli pomysły urządzeń, które mogłyby je rozwiązać. Konsultowano się również z lokalnymi władzami i działaczami społecznymi, którzy wskazywali problemy okolicy i pomagali w wyborze odpowiednich miejsc do przeprowadzenia akcji.
W głosowaniu mieszkańców Poznania, Torunia i Gdańska wygrała maszyna zachęcająca właścicieli czworonogów do sprzątania po swoich pupilach. Urządzenia zostaną oddane do użytku mieszkańców na początku października.
Akcję realizowano także w innych krajach. We Włoszech, w Mediolanie, postawiono maszynę, która w zamian za wrzucenie plastikowej butelki lub gazety, wynagradzała przechodniów ekologicznym zestawem ozdób choinkowych. W szwedzkim parku stanął z kolei „Najgłębszy na świecie kosz na śmieci” – posłużono się efektem dźwiękowym, który emitował odgłos przedmiotu spadającego w głęboką przepaść. W Zjednoczonych Emiratach Arabskich grupa ochotników postanowiła zająć się śmieciami i glonami zalegającymi na plażach w Dubaju. W miesiąc zebrano i poddano recyklingowi ponad tonę śmieci zebranych na plażach uznawanych za morskie rezerwaty.
Od momentu rozpoczęcia Think Blue w 2010 r., na całym świecie w jej ramach zostało zrealizowanych ponad trzysta sześćdziesiąt projektów w trzydziestu pięciu krajach.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!
-
10.08.2023
Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie
-
28.07.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia
-
27.07.2023
Biedronka zamyka obieg polietylenu
-
18.07.2023
Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”