Niedługo w polskich miastach pojawią się urządzenia zbudowane w ramach ekologicznej akcji Think Blue prowadzonej przez firmę Volksvagen.
Akcja rozpoczęła się od wprowadzenia marki BlueMotion, skupiającej wszystkie produkty i technologie Volkswagena służące oszczędności i ochronie środowiska. Kierowcy z całego świata w ramach promocji ecodrivingu zostali zaproszeni do mistrzostw „Think Blue. World Championship”, w których zwycięża nie najszybszy, ale jeżdżący najoszczędniej. W tym roku Polacy mieli okazję po raz pierwszy zmierzyć się z uczestnikami z innych krajów. Zwycięzca krajowych eliminacji, Kamil Kocimski, w odbywającym się w Niemczech finale, w walce z mistrzami z pozostałych państw zajął 7. miejsce, zużywając 3,75 litra paliwa na 100 km.
W Polsce, oprócz mistrzostw oszczędnej jazdy, akcja Think Blue pojawiła się w Poznaniu, Toruniu i Gdańsku, gdzie wybrane miejskie skwery zakwitły na niebiesko – mieszkańcy wspierani przez Volkswagena sadzili kwiaty lobelii. Do swoich domów mogli zabrać nasiona niezapominajek.
Następnie odbyły się dwudniowe warsztaty „Think Blue. Jam” podczas których omówiono potrzeby i problemy mieszkańców osiedli. Projektanci stworzyli pomysły urządzeń, które mogłyby je rozwiązać. Konsultowano się również z lokalnymi władzami i działaczami społecznymi, którzy wskazywali problemy okolicy i pomagali w wyborze odpowiednich miejsc do przeprowadzenia akcji.
W głosowaniu mieszkańców Poznania, Torunia i Gdańska wygrała maszyna zachęcająca właścicieli czworonogów do sprzątania po swoich pupilach. Urządzenia zostaną oddane do użytku mieszkańców na początku października.
Akcję realizowano także w innych krajach. We Włoszech, w Mediolanie, postawiono maszynę, która w zamian za wrzucenie plastikowej butelki lub gazety, wynagradzała przechodniów ekologicznym zestawem ozdób choinkowych. W szwedzkim parku stanął z kolei „Najgłębszy na świecie kosz na śmieci” – posłużono się efektem dźwiękowym, który emitował odgłos przedmiotu spadającego w głęboką przepaść. W Zjednoczonych Emiratach Arabskich grupa ochotników postanowiła zająć się śmieciami i glonami zalegającymi na plażach w Dubaju. W miesiąc zebrano i poddano recyklingowi ponad tonę śmieci zebranych na plażach uznawanych za morskie rezerwaty.
Od momentu rozpoczęcia Think Blue w 2010 r., na całym świecie w jej ramach zostało zrealizowanych ponad trzysta sześćdziesiąt projektów w trzydziestu pięciu krajach.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO