logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Niebezpieczna skóra
23.02.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci, Organizacje pozarządowe / NGO, Prawa zwierząt

Niebezpieczna skóra



Chów przemysłowy zwierząt, do którego zaliczany jest również przemysł skórzany, odpowiada za niemal jedną piątą gazów cieplarnianych emitowanych przez człowieka. Dodatkowo garbowanie skóry, pozwalające przekształcić ją w wykorzystywany w przemyśle odzieżowym surowiec, wymaga olbrzymich ilości wody, energii oraz niebezpiecznych substancji chemicznych, jak formaldehyd, związki siarki, arsenu etc. Rozwój przemysłu skórzanego staje się jeszcze bardziej dyskusyjny w obliczu faktu, że współczesne technologie pozwalają na stworzenie doskonałych, ekologicznych ekwiwalentów skóry zwierzęcej z korka, kukurydzy, winogron, grzybów, papieru, ananasów, soi lub herbaty.

Największa na świecie organizacja praw zwierząt PETA (People for the Ethical Treatment of Animals), by ukazać zagrożenia płynące ze strony przemysłu skórzanego, sięgnęła po prosty ale skuteczny chwyt: w skórzane kurtki „ubrała” Władimira Putina i Kim Dzong Una, porównując cierpienie i zniszczenia, które generują obaj dyktatorzy, z cierpieniem i zniszczeniami generowanymi przez wielki przemysł:

Oba plakaty – z założenia przeznaczone do działań outdoorowych – nie tylko rozlepiono w przestrzeniach publicznych Londynu, ale również wykorzystano jako transparenty podczas protestów przed siedzibą ONZ na Manhattanie oraz przed ambasadą Rosji w Waszyngtonie.

NGO outdoor Stany Zjednoczone Ekologia i środowisko konsumpcjonizm PETA Wielka Brytania konsumenci prawa zwierząt chów przemysłowy przemysł odzieżowy


Nazwa kampanii:
Dangerous Leather
Czas:
2024.2
Nadawca:
PETA
Media:
outdoor
Wykonawca:
Archer Troy, Mexico





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek