„Nie zastrzeliliśmy syna, sam się powiesił”
Trwa przyjęcie. Goście uśmiechają się, popijają drinki i konwersują. Młodzi ludzie rozmawiają między sobą o śmierci nastoletniego geja. Jeden z chłopaków mówi, że zastrzelili go rodzice. W rozmowę wtrąca się obecny na przyjęciu wyraźnie poirytowany ojciec nieżyjącego chłopaka, podczas gdy zakłopotana matka spuszcza wzrok: Nie zastrzeliliśmy naszego syna. Z powodu archaicznych przekonań i niezrozumienia, sprawiliśmy, że nasz syn miał wrażenie, że jest z nim coś nie tak i nie czuł się dobrze we własnym domu. Nie zastrzeliliśmy naszego syna. Sam się powiesił. A to jest wielka różnica!
„Czy na pewno?” – na ekranie pojawia się pytanie, na które każdy może sam sobie odpowiedzieć. Kampania posługuje się prostym i krótkim, ale dosadnym przekazem. Nieakceptowanie czy psychiczne znęcanie się, które mogą doprowadzić nastoletniego geja czy lesbijkę do samobójstwa, są przedstawione jako porównywalne z fizycznym znęcaniem się czy zabójstwem.
Ojca, którego syn popełnił samobójstwo, gra komik Todd Glass, który jest homoseksualistą. Kampania „Think Before You Speak” („Pomyśl, zanim powiesz”) powstała po fali samobójstw nastoletnich gejów i lesbijek. Została zrealizowana dla GLSEN (The Gay, Lesbian & Straight Education Network – Sieć edukacyjna dla gejów, lesbijek i osób heteroseksualnych).
Katarzyna Łabuś
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka