Nie widzę problemu
We Francji aż 70 procent osób niewidomych i niedowidzących jest dotkniętych bezrobociem. By uzmysłowić społeczeństwu – a zwłaszcza firmom rekrutacyjnym – ten dramatyczny stan rzeczy, organizacja pozarządowa Valentin Haüy Association połączyła siły z agencją kreatywną We Are Social France, specjalizującą się w tematyce pro bono. Wspólnie stworzyły kampanię „A Job for Me”, której celem jest ukazanie trudności, na jakie napotykają osoby z dysfunkcjami wzroku podczas poszukiwania pracy: począwszy od niedostosowanych ogłoszeń rekrutacyjnych po niechęć firm do ich zatrudniania.
To, co szczególnie wyróżnia kampanię „A Job for Me”, to wisielczy humor, z jakim przedstawiono niepełnosprawność. I – żeby od razu rozwiać wątpliwości – trudno posądzać autorów projektu o brak wyczucia czy wręcz arogancję. Valentin Haüy Association to organizacja, która wspiera osoby z dysfunkcjami wzroku od… ponad 130 lat.
Film miał swoją premierę i był emitowany podczas Europejskiego Tygodnia na rzecz Zatrudnienia Osób Niepełnosprawnych (European Disability Employment Week), w dniach 20-26 listopada 2023 roku.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
09.02.2025
W pełnym wymiarze. PAH przeciw stereotypom
-
08.02.2025
Gest solidarności