logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Nie smuć misie
30.11.2009
Tematy: Wydarzenia

Nie smuć misie



80% wszystkich zabawek produkowanych jest w Chinach. W fabrykach często zatrudniane są dzieci w wieku 13-15 lat. Pracują po 14 godzin dziennie, 6-7 dni w tygodniu. W świetle tych danych Polska Zielona Sieć pyta konsumentów: Czy zgadzasz się, aby Twoje dziecko znalazło pod choinką prezent okupiony czyimś cierpieniem?.

Okres przedświąteczny w fabrykach zabawek zaczyna się jeszcze wcześniej niż w sklepach i nie jest radosny dla pracownic i pracowników azjatyckich fabryk. Zmuszani do pracy w nadgodzinach do późna w nocy wynagradzani są głodowymi płacami. Zasady bezpieczeństwa są zaniedbywane, aby utrzymać szybkie tempo produkcji. Robotnice i robotnicy obsługują niebezpieczne maszyny bez odpowiedniego przeszkolenia, co często kończy się tragicznymi wypadkami. Pracodawcy nie zapewniają im też ubrań ochronnych ani nawet wentylacji, więc pracują w upale, oparach farb i rozpuszczalników.

Disney, Hasbro, Mattel i inne wielkie firmy mogą to zmienić, jeśli zaczną przykładać wagę do warunków produkcji zabawek swojej marki. Zlecając produkcję zakładom w krajach azjatyckich, powinny sprawdzać panujące tam warunki, a także udostępniać informacje o swoich podwykonawcach niezależnym audytorom.

1 grudnia o godzinie 17:00 w Krakowie (Galeria Krakowska) i Warszawie (Złote Tarasy) Polska Zielona Sieć zaprasza na happening „Nie smuć misie”. Organizatorzy w maskach smutnego misia będą uczulać kupujących na łamanie praw człowieka w przemyśle zabawkarskim.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek