"Jak oceniacie?" "Blachara", "#kaszalot", "szara myszka, takie są najgorsze" "8/10" – nowa uczennica dopiero weszła do klasy, a już została sfotografowana przez rówieśnika. Wszyscy pozostali zaś niewybrednie komentują zdjęcie, komunikując się za pomocą smartfonów.
"Cyberprzemoc – nie stosuj, nie lajkuj, nie udostępniaj" – mówi wprost nadawca spotu, Fundacja Feminoteka. Przemoc, w postaci przesyłania nieprzyjemnych wiadomości czy niechcianych treści o charakterze seksualnym, wyśmiewania, poniżania, publikowania ośmieszających zdjęć, jest stosowana także za pośrednictwem internetu. Jak piszą nadawcy kampanii, jej sprawcami najczęściej jest młodzież albo młodzi dorośli, a ofiarami częściej niż osoby płci męskiej są dziewczynki i młode kobiety (wg badań przeprowadzonych przez Feminotekę w 2014 cyberprzemocy doznało 37% dziewcząt i 25% chłopców, badano młodzież gimnazjalną i licealną).
Spot przygotowano w ramach projektu "Staying Safe Online: Gender and Safety on the Internet" ("Bądź bezpieczna w sieci") współfinansowanego ze środków Daphne III Programme of the European Union, prowadzonego przez Feminotekę w partnerstwie z dwoma innymi organizacjami kobiecymi: Mediterranean Institute of Gender Studies z Cypru i z Gender Studies z Czech. Poza wspomnianymi badaniami przygotowano też poradnik dla nauczycieli i nauczycielek dotyczący cyberprzemocy i skierowane do nich warsztaty, jest prowadzony telefon interwencyjny. W planach jest także konferencja podsumowująca projekt, która odbędzie się na Cyprze.
Więcej informacji o akcji znajduje się na stronie feminoteka.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Suszone świerszcze hitem sprzedaży w Carrefour
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa