Z okazji Światowego Dnia Świadomości Raka Piersi, obchodzonego tradycyjnie 15 października, ateński oddział agencji MullenLowe przygotował kampanię społeczną, zwiększającą świadomość na temat tego typu nowotworu.
Centralnym jej elementem jest lalka Barbie – tyle że pozbawiona jednego ze swoich najbardziej charakterystycznych atrybutów, czyli wydanej piersi. Mimo to okaleczona zabawka nadal prezentuje się z dumą i uśmiechem na ustach. Dzięki temu twórcom koncepcji udało się osiągnąć dwuznaczny przekaz. Z jednej strony apelują do odbiorców: rak to nie jest coś, w co można się bawić. Nie bądź dzieckiem, przebadaj się! Z drugiej jednak strony diagnoza niekoniecznie musi oznaczać wyrok śmierci. A już z całą pewnością nie oznacza, że kobieta cierpiąca na raka piersi automatycznie przestaje być kobietą.
Kampania jest działaniem z zakresu agency self-promo. O innej kampanii społecznej, wykorzystującej lalkę Barbie do promocji profilaktyki raka piersi, pisaliśmy TUTAJ.
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.11.2024
Twój wybór
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce