logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  29.12.2011

Naszpikowane prezenty od TEVY



50 pracowników firmy TEVA Polska zdecydowało się dobrowolnie przebadać krew w ramach wewnętrznej akcji edukacyjnej „Prezent naSZPIKowany dobrem”. Firma TEVA wspólnie z Fundacją Urszuli Smok „Podaruj życie” po raz drugi podjęła taką inicjatywę. Od listopada, w biurze firmy prowadzone są działania edukacyjne, a w styczniu odbędą się badania krwi oraz spotkanie z hematologiem, dawcami i biorcami. W inicjatywę zaangażował się aktor Maciej Wilewski, który również weźmie udział w badaniach krwi, aby wyrazić swoje poparcie i podarować innym życie.

Codziennie 10 osób w Polsce otrzymuje diagnozę: białaczka. Transplantacja szpiku kostnego jest często jedyną szansą na całkowite wyleczenie. Zabieg jest niezbędny zwłaszcza w przypadku zachorowania na ostrą białaczkę szpikową – złośliwy nowotwór krwi diagnozowany rocznie u ponad 1,5 tys. osób w Polsce, a 70 proc. pacjentów nie posiada dawcy wśród najbliższych krewnych i muszą poszukiwać go wśród osób niespokrewnionych. Statystyczna szansa doboru odpowiedniego dawcy do biorcy wynosi jak jeden do 20 tys. – zapotrzebowanie jest więc ogromne. W polskich rejestrach w dalszym ciągu jest jednak za mało potencjalnych dawców. Dawcą szpiku może zostać każdy.

Przebadanie jednego dawcy wymaga nakładów finansowych. Fundacja Urszuli Smok wydaje na ten cel ok. 500 zł. TEVA, aby wspomóc Fundację, zdecydowała się sfinansować przebadanie próbek krwi i DNA swoich pracowników, dzięki czemu mogą oni od razu trafić do bazy aktywnych dawców. – Nasza akcja ma charakter cykliczny – w tym roku realizujemy drugą edycję i zamierzamy ją kontynuować w przyszłości. Temat jest bardzo ważny i potrzebny. Powodem tak małej liczby potencjalnych dawców są strach i niewiedza. Chcemy wykorzystać nasz potencjał, aby uczestniczyć w edukacji społeczeństwa i obalić mity związane z zabiegiem oddawania szpiku, który jest bezbolesny, nie pozostawia blizn, a może się przyczynić do uratowania czyjegoś życia. Cieszymy się, że nasi pracownicy tak licznie i chętnie zgłaszają się do udziału w badaniach. Wszyscy w firmie jesteśmy bardzo zaangażowani i czujemy się odpowiedzialni – zależy nam na poprawianiu kondycji zdrowotnej społeczeństwa. – komentuje Michał Nitka, Dyrektor Generalny firmy TEVA Pharmaceuticals Polska.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 20.04.2022

    Words don’t come easy to me


  • 04.04.2022

    Cena twojego wydruku z bankomatu


  • 04.04.2022

    Effie In Practice – zaproszenie na webinary


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek