logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  03.06.2008

Najsławniejsi zabójcy

Your browser does not support the video tag.


O kampanii „Cigarettes kill more” agencji Saatchi & Saatchi z Brazylii wypowiadają się Paweł Niziński (GoodBrand) i Jakub Kamiński (Brain).

—-
Paweł Niziński:
W spocie telewizyjnym jak i w reklamie drukowanej zestawienie wojny i wodzów – ikon śmierci XX wiecznego świata totalitaryzmów czy terrorystów – ze śmiercionośną nikotyną, jest doskonałym zabiegiem.

Stwierdzenie, że palenie zabija więcej niż kataklizmy, jakie ludzkość sama sobie zgotowała wynosząc na szczyty władzy fuhrerów czy genseków, wspierając przywódców terrorystów, czy też bawiąc sie w wojny, jest bardzo mocne, a szczególnie działa podane w formie zaproponowanej przez agencję Saatchi & Saatchi z Brazylii.

Nie mamy tutaj żadnego kazania, martyrologii, liczenia ofiar – obrazowanie kampanii jest sprowadzone do cytatu z gry komputerowej, gdzie pixele zostały zastąpione papierosami widzianymi od strony tytoniu albo od strony filtra. Doskonała prosta animacja prowadzi nas przez grę komputerową w zabijanie – nawet nie zauważamy jak giną ludzie naprawdę.

W przypadku totalitaryzmów XX wieku mieliśmy do czynienia z banalizacją zła, śmierci; podobnie obojętność wobec palenia, niezauważanie jego śmiercionośnych skutków jest zagrożeniem naszych czasów. Można tę metaforę pociągnąć dalej: brak szybkiej reakcji na rodzące się totalitarne zło spowodował jego tryumfalny marsz przez Europę i Świat, tak samo dzieje się z brakiem reakcji na palenie – zło narasta, śmierć, jako skutek nałogu nikotynowego, przy dźwiękach muzyki jak z „Kill Billa”, zabiera kolejne istnienia, ma żniwo większe niż wojna, terroryzm, totalitaryzmy..

Atrakcyjne podanie treści, jakie niesie kampania, z jednej strony stwarza zagrożenie – właśnie utwierdzaniem banalizacji zła – z drugiej zaś może tworzyć mechanizm wykorzystywany w marketingu wirusowym. Tylko mocne, ciekawe, kontrowersyjne działania rozpowszechniają się „same”. Treść dociera do coraz szerszych kręgów jakby przy okazji. Być może gdyby nie ta właśnie forma, przekaz nigdy by do nich nie dotarł, nigdy by nie był przekazywany dalej. Bo czy często „podajemy dalej” nudne kazania?

—-
Jakub Kamiński:
Kampania dobra, ale nie zachwycająca. Hitler ok., ale bin Laden? To chyba oczywiste, że „palenie zabija więcej ludzi”. Reasumując, kampania dobra, ale po Brazylijczykach oczekiwałbym więcej.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 06.04.2022

    Używane auto elektryczne — czy to dobry pomysł?


  • 25.02.2022

    Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie? – tłumaczy Agnieszka Aksamit-Oknińska


  • 18.02.2022

    Osiem pytań o wolontariat pracowniczy


  • 12.01.2022

    Nie ma zdrowej diety dziecka bez zdrowej diety rodzica


  • 31.12.2021

    Najważniejsze narzędzia do ograniczenia skutków pandemii wszyscy mamy pod ręką


  • 17.12.2021

    Mała zmiana na talerzu to duża zmiana dla planety


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek