logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Najlepszy przyjaciel uchodźcy
26.12.2018
Tematy: Akcje, Kampanie, Portugalia, Równouprawnienie i tolerancja

Najlepszy przyjaciel uchodźcy



Organizacja pozarządowa INATAA (Narodowy Instytut Terapii Zwierzęcej,) prowadzącą terapię z wykorzystaniem psów w szpitalach i domach opieki zrealizowała kampanię  społeczną „Therapy dogs for refugees: Dogs don’t know intolerance and prejudice” (Psy terapeutyczne dla uchodźców: Psy nie znają nietolerancji i uprzedzeń). Celem inicjatywy jest szerzenie tolerancji wobec uchodźców z wykorzystaniem zwierząt. Dla psów nie liczy się bowiem stygmatyzująca historia człowieka ani to co piszą czy mówią o nim w mediach. Czworonóg stawia na przyjaźń.

Historia opowiedziana oczami psa pokazuje, że z uwagi na to, że nie przejmuje się on tym co jest opisywane w telewizji czy gazetach ani nie ma nic przeciwko temu co myśli świat, staje się on idealnym partnerem dla tych, którzy potrzebują pomocy. Celem kampanii jest pokazanie, że psy terapeutyczne potrafią udzielić emocjonalnego wsparcia jakie jest potrzebne takim grupom społecznym jak uchodźcy na nowej drodze ich życia.

Kampania została zrealizowana przez INATAA we współpracy z Departamentem Rozwoju Społecznego Stanu w Sao Paulo aby stworzyć projekt pilotażowy „The Refugee’s Best Friend” (Najlepszy przyjaciel uchodźcy).

Według Cristiane Blanco, psychologa i opiekuna technicznego w INATAA, psy terapeutyczne udzielają emocjonalnego wsparcia uchodźcom, którzy dostosowują się do nowej fazy ich życia i którzy w większości przypadków pozostawili swoich przyjaciół i rodziny w krajach pochodzenia: „W przeciwieństwie do ludzi psy nie mają uprzedzeń. Nie dokonują żadnych rozróżnień na podstawie pochodzenia etnicznego, religii lub klasy społecznej

Opublikowany przez Inataa Sobota, 6 października 2018

Pierwsza faza projektu „Najlepszy przyjaciel uchodźcy” przewiduje 6 miesięcy wizyt i szczyci się partnerstwem Casa de Passagem Terra Nova, jednego z głównych schronisk w Sao Paulo. Sesji będzie towarzyszył profesjonalny nadzór z wielu dziedzin, takich jak pedagodzy, psychologowie i oczywiście terapeuci i wolontariusze INATAA.

Film został wyświetlony w telewizji i opublikowany online w mediach społecznościowych. Produkcja za pomocą ukazania relacji pomiędzy psem i małym chłopcem ma pokazać, że brak uprzedzeń może znacznie polepszyć życie uchodźców

Szczegółowe informacje dostępne są w social mediach oraz na oficjalnej stronie INATAA https://www.inataa.org.br/?page_id=3858

Bem-Vindo Ibrahim – INATAA

Enquanto o homem discute se abre ou fecha fronteiras, os cães não julgam, não têm preconceito, não fazem distinção de raça, religião ou classe social. Essa é nossa bandeira contra a intolerância. Assista, envolva-se e compartilhe.

Opublikowany przez Inataa Czwartek, 5 maja 2016

INATAA Therapy dogs for refugees: Dogs don’t know intolerance and prejudic


Nazwa kampanii:
Therapy dogs for refugees: Dogs don’t know intolerance and prejudice
Nadawca:
INATAA, Departament Rozwoju Społecznego stanu Sao Paulo
Media:
internet, media społecznościowe, telewizja
Wykonawca:
INATAA, Departament Rozwoju Społecznego stanu Sao Paulo
Adresaci:
ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Therapy dogs for refugees: Dogs don’t know intolerance and prejudic





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek