Brytyjczycy zostali poproszeni przez agencję Fraser Consultancy o wymienienie najbardziej, według niech, nieetycznych korporacji. Oto zwycięzcy rankingu The Ethical Reputation Index 2006:
- McDonald’s (35% głosów)
- Nike
- Shell
- Adidas
- Barclays Bank
- Coca-Cola
- BP
- Camelot
- American Express
- Nestlé
81% mieszkańców Wielkiej Brytanii chciałoby, aby więcej produktów znajdujących się w supermarketach była wytwarzana przez etycznych producentów. 47% klientów kupuje te produkty, o których wie, że zostały wyprodukowane w nieetyczny sposób lub przez firmę uważaną za nieetyczną.
Najbardziej respondenci zaniepokojeni byli złym traktowaniem pracowników przez firmy (34% wskazań) – niskimi płacami, zbyt długim czasem pracy i złymi warunkami, w jakich pracują (w tym kontekście wskazywano firmy Nike i Adidas).
Liczebność próby wyniosła ponad 1300 osób.
Tydzień po ogłoszeniu raportu firma McDonald’s zorganizaowała kampanię plakatową przekonującą konsumentów o dobrym warunkach pracy w restauracjach McDonald’s.
Źr: supplymanagement.com
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!