Brytyjczycy zostali poproszeni przez agencję Fraser Consultancy o wymienienie najbardziej, według niech, nieetycznych korporacji. Oto zwycięzcy rankingu The Ethical Reputation Index 2006:
- McDonald’s (35% głosów)
- Nike
- Shell
- Adidas
- Barclays Bank
- Coca-Cola
- BP
- Camelot
- American Express
- Nestlé
81% mieszkańców Wielkiej Brytanii chciałoby, aby więcej produktów znajdujących się w supermarketach była wytwarzana przez etycznych producentów. 47% klientów kupuje te produkty, o których wie, że zostały wyprodukowane w nieetyczny sposób lub przez firmę uważaną za nieetyczną.
Najbardziej respondenci zaniepokojeni byli złym traktowaniem pracowników przez firmy (34% wskazań) – niskimi płacami, zbyt długim czasem pracy i złymi warunkami, w jakich pracują (w tym kontekście wskazywano firmy Nike i Adidas).
Liczebność próby wyniosła ponad 1300 osób.
Tydzień po ogłoszeniu raportu firma McDonald’s zorganizaowała kampanię plakatową przekonującą konsumentów o dobrym warunkach pracy w restauracjach McDonald’s.
Źr: supplymanagement.com
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy