11 grudnia rozstrzygnięta została pierwsza edycja konkursu 100Procent Nagrody Wolontariatu Pracowniczego. Nagrody i wyróżnienia odbierali przedstawiciele polskich pracodawców realizujących działania wolontariatu pracowniczego.
Do konkursu wpłynęło 36 zgłoszeń. Polscy pracodawcy mogli aplikować w trzech kategoriach: Program Wolontariatu Pracowniczego, Debiut Programu Wolontariatu Pracowniczego oraz Akcja wolontariacka. W kategorii Program nadesłanych zostało 17 zgłoszeń a w Debiucie – adresowanym do pracodawców, którzy wdrożyli swoje programy nie wcześniej niż w 2011 roku – 7 zgłoszeń. O ile pierwsze kategorie ukierunkowane są na opisanie celów, struktury i wyników programów, to kategoria Akcja wolontariacka miała za zadanie zbadanie jakości wolontariatu już na poziomie konkretnych działań realizowanych przez pracowników firm. Zgłoszonych zostało w niej 12 akcji wolontariatu pracowniczego.
Na podstawie rekomendacji ekspertów, którzy oceniali wszystkie nadesłane zgłoszenia, laureatów konkursu wyłoniła Kapituła w składzie: Mirella Panek-Owsiańska – przewodnicząca Kapituły, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Piotr Onikki – Górski – dyrektor Biura Kontaktów Społecznych Buisness Centre Club, Krzysztof Więckiewicz – dyrektor Departamentu Pożytku Publicznego w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej i Dariusz Pietrowski – prezes Centrum Wolontariatu.
W kategorii Akcja nagroda przyznana została Capgemini Polska za „innowacyjny pomysł i nietuzinkowe podejście do wolontariatu pracowniczego” oraz za „dobre planowanie i zarządzanie Projektem Teatr”. Dodatkowym atutem projektu, zdaniem Kapituły, jest uniwersalna koncepcja, która może być inspiracją dla innych firm. W tej kategorii przyznane zostały też wyróżnienia dla Citi Handlowy, Microsoft i Medicover.
Nagroda w kategorii Program trafiła w ręce Citi Handlowy za „kompleksowe, długofalowe planowanie wolontariatu pracowniczego” oraz „sprawne zarządzanie i stałe rozwijanie programu”. Wyróżnienia otrzymały Microsoft i Polska Telefonia Cyfrowa.
Laureatem w kategorii Debiut została Grupa ENEA. Nagroda przyznana została za „kompleksowe podejście do zarządzania programem w grupie kapitałowej, który scala działania wolontariatu pracowniczego realizowane w ramach rozproszonych struktur”. Wyróżnienia przyznano Capgemini i Bankowi Ochrony Środowiska.
Kapituła konkursu przyznała również wyróżnienie specjalne dla inicjatywy Koalicja Prezesi Wolontariusze 2011, która nie mieściła się w formule konkursu, jednak „w znaczący sposób przyczyniła się do rozwijania i promowania idei wolontariatu pracowniczego wśród prezesów polskich firm”.
Uroczystość wręczenia nagród poprowadził Dariusz Bugalski z Programu 3 Polskiego Radia. Goście uroczystości mogli też wziąć udział w akcji artystycznej przygotowanej przez podopiecznych Stowarzyszenia AKTYWACJA. Dzieci tworzyły instalację z kubików, na których malowane były za pomocą szablonów hasła związane z wolontariatem.
Organizatorzy planują, by konkurs wszedł na stałe do kalendarza konkursów realizowanych przez Stowarzyszenie Centrum Wolontariatu. Więcej informacji o konkursie na stronie www.100procent.org.pl i na www.wolontariatpracowniczy.pl.
Portal kampaniespołeczne.pl był patronem medialnym konkursu.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.08.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy