Marka whisky Chivas Regal zakończyła pierwszą polską edycję konkursu dla młodego biznesu Chivas Regal The Venture. Projekt powstał z myślą o wspieraniu młodych przedsiębiorców oraz startupów, które chcą osiągnąć sukces finansowy, jednocześnie rozwiązując problemy społeczne.
15 stycznia 2016, podczas gali wieńczącej polski etap tegorocznej edycji The Venture, jury konkursowe w składzie Michał Żebrowski (aktor, przedsiębiorca), Marian Owerko (Bakalland Polska), Agnieszka Oleszczuk – Widawska (przedstawicielka środowiska start-upów) oraz Philip Ainsworth (Wyborowa PernodRicard) wspólnie wybrało zwycięzcę. Pierwsze miejsce i zaproszenie do udziału w globalnym finale przypadło Migam, firmie założonej przez Tomasza Gniewka i Przemka Kuśmierka.
Celem Migam jest likwidacja bariery komunikacyjnej między osobami słyszącymi i niesłyszącymi oraz ułatwienie osobom niesłyszącym dostępu do wszystkich dóbr i usług, z których korzystają osoby słyszące. Powstał Tłumacz Migam – usługa połączeń video z tłumaczami języka migowego. Umożliwia ona osobom niesłyszącym korzystanie z usług tłumacza w dowolnym miejscu i czasie. Ze względu na ograniczoną liczbę tłumaczy na świecie (15 tys. na 72 mln głuchych), Migam tworzy obecnie automatyczny tłumacz języka migowego. Rozwiązanie to będzie mogło w przyszłości połączyć się z obecną usługą, dzięki czemu proste sytuacje będą tłumaczone przez automat, zaś bardziej skomplikowane – przez ludzkiego tłumacza.
Na podium znalazły się również firmy Emerald oraz Jillion. Emerald to elektroniczne urządzenie, które mierzy wszystkie niezbędne parametry powietrza, a co najważniejsze poziom szkodliwych substancji biochemicznych – prowadzących do powstawania m.in.: alergii, astmy, chorób zapalnych czy skórnych w zamkniętych przestrzeniach. Urządzenie połączone jest z aplikacją mobilną, która pokazuje wszystkie parametry mikroklimatu w czasie rzeczywistym. Oprogramowanie informuje o przekroczeniu norm, podając związane z tym zagrożenia oraz gotowe rozwiązania by można było ich uniknąć. Jillion to platforma do finansowania społecznościowego, w której można wystawiać na sprzedaż nie tylko produkty, ale i usługi. Większość dochodu przekazywana jest na jasno określony cel – np. remont szkoły lub sfinansowanie konkretnego zabiegu medycznego. Na aukcje wystawiać można np. domowe przetwory czy lekcję angielskiego.
Laureaci polskiego etapu konkursu otrzymują wsparcie finansowe dla swojego biznesu z puli 80 tys. zł. Zwycięzca wyjedzie także na szkolenie biznesowe z udziałem lokalnych zwycięzców z 30 krajów uczestniczących w programie oraz przedstawicieli biznesu z całego świata do Wielkiej Brytanii. W maju rozpoczyna się także dodatkowe głosowanie na polskiego finalistę online, który dzięki głosom publiczności może zdobyć dodatkowe 250 tys. dolarów. Finał całego konkursu odbędzie się w Nowym Jorku, gdzie wybrane firmy zaprezentują swoje pomysły jurorom globalnego finału oraz widowni na całym świecie i gdzie do zdobycia jest łącznie milion dolarów na wsparcie szlachetnego biznesu. Szczegóły dotyczące kolejnych etapów the Venture znajdują się na stronie www.theventure.com.
Pozostałe firmy, które prezentowały się na scenie przed jury podczas finału 15 stycznia 2016 w Warszawie:
Alergis (Rybnik) – aplikacja do szczegółowego oznaczania produktów spożywczych w restauracjach, których składniki mogą być zagrożeniem dla zdrowia, a nawet życia dla osób z silną alergią pokarmową. Restauratorzy mogą również korzystać z aplikacji do samodzielnego oznaczania kart menu.
JadeZabiore.pl (Bielsko-Biała) – platforma wymiany usług działająca w modelu sharing economy, koncentrująca się na społecznościowym doręczaniu przesyłek. Łączy ona prywatnych kierowców, firmy kurierskie oraz osoby przesyłające paczki. Dzięki społecznościowemu charakterowi firmy, problem szybkiego znalezienia transportu niewymiarowych i niekonwencjonalnych przesyłek zostaje wyeliminowany, natomiast dla kierowcy zabranie przy okazji paczki to szansa na obniżenie kosztu przejazdu w domowym budżecie.
Plan Planeta (Katowice) – portal internetowy, którego głównym komponentem jest sprzedaż towarów sklepów, posiadających w swojej ofercie etycznie wyprodukowane artykuły. Plan Planeta dzieli się zyskiem z każdej przeprowadzonej na portalu transakcji z organizacjami niosącymi pomoc osobom zagrożonym ubóstwem i kryzysami humanitarnymi, edukując również na temat etycznego traktowania pracowników i warunków produkcji w krajach Trzeciego Świata.
Pluszektorium (Warszawa) – pluszowe zabawki w kształcie przypominającym organy ludzkie.Zabawki produkowane przez Pluszektorium mają umożliwiać opowiedzenie historii ludzkiego organizmu w przystępny sposób. Jest to odpowiedź na częsty brak zrozumienia diagnozy i procesu leczenia w przypadku skomplikowanych chorób – dzięki zabawkom lekarze mają narzędzie do tego, by prosto i zrozumiale wyjaśnić pacjentom, na czym dokładnie polega ich schorzenie.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy