Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, otrzymał wyróżnienie w konkursie Liderzy Zrównoważonego Rozwoju za działania w zakresie świadomego gospodarowania odpadami. Organizatorami konkursu są magazyn „Forbes” oraz firma doradcza PwC.
Konkurs wyłonił najlepsze praktyki w zakresie zrównoważonego rozwoju, które pomagają firmom w minimalizowaniu ich negatywnego wpływu na otoczenie. Do konkursu zgłoszono 80 praktyk, pośród których Kapituła Konkursu wybrała trzy zwycięskie oraz przyznała 12 wyróżnień.
W styczniu 2000 r. sieć rozpoczęła projekt gospodarowania odpadami powstającymi w związku z jej działalnością. W ramach programu w sklepach i centrach dystrybucyjnych sieci zaprzestano wywozu surowców wtórnych tj. głównie makulatury i folii odpadowej na składowiska odpadów, wprowadzono także system przekazywania surowców wtórnych do recyklingu. Recyklingowi poddawane jest 100% opakowań. Zorganizowano także w centrach dystrybucyjnych centralne punkty zbiórki odpadów (makulatura, folia odpadowa, złom, zużyte tonery i cartridge, przepalone źródła światła – świetlówki). W 2012 r.
w sklepach i centrach dystrybucyjnych odzyskano i przekazano do recyklingu blisko 122000 ton makulatury, 6400 ton tworzyw sztucznych oraz 2700 ton opakowań z drewna.
Sieć współpracuje także z uprawnionymi jednostkami w zakresie odbioru odpadów żywnościowych. W przypadku produktów przeterminowanych i nienadających się do sprzedaży, sieć przekazuje je wyspecjalizowanym firmom zajmującym się ich unieszkodliwieniem w sposób wynikający z przepisów prawa.
Sieć Biedronka jako jedna z pierwszych sieci handlowych w Polsce zrezygnowała z jednorazowych plastikowych siatek, wprowadzając torby wielokrotnego użytku. Każdy klient może przynieść do sklepu niepotrzebne baterie oraz akumulatorki i zostawić je w specjalnie do tego celu przeznaczonym pojemniku. Firma prowadzi również akcje zbiórki odpadów skierowane do klientów: „Pielęgnujemy EKOzwyczaje” i „Zgrani z naturą” oraz zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego „ECOdzień”. W wyniku zakończonej w kwietniu br. akcji prowadzonej z Kompanią Piwowarską pt. „Zgrani z naturą“ w 12 miastach Polski zebrano ponad siedem ton opakowań szklanych i blisko 300 kg opakowań aluminiowych.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów