1 grudnia rozpoczęła się 12. edycja organizowanego przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku”. Duże, średnie i małe firmy zostaną uhonorowane za szczególnie wartościową działalność społeczną prowadzoną samodzielnie lub we współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Do konkursu mogą być zgłaszane wszystkie firmy oraz fundacje założone przez firmy, które w roku 2008 realizowały działania społeczne we współpracy z organizacjami pozarządowymi, wspierały je merytorycznie, finansowo, rzeczowo oraz świadcząc usługi, a także firmy, które swojej aktywności społecznej nadały charakter strategiczny.
Firmy lub fundacje utworzone przez firmy mogą być nominowane do tytułu „Dobroczyńca Roku” za pośrednictwem wniosków nominacyjnych dostępnych na stronie www.dobroczyncaroku.pl
Nominacje można zgłaszać w następujących kategoriach:
1. tematycznych (zgłoszenia może dokonać organizacja pozarządowa):
1. „Ekologia”
2. „Edukacja”
3. „Kultura i sztuka”
4. „Zdrowie”
5. „Pomoc społeczna”
2. „Lokalny wymiar społecznego zaangażowania firmy” (zgłoszenia może dokonać organizacja pozarządowa z siedzibą na terenie do 50 000 mieszkańców lub Lokalna Organizacja Grantowa)
3. „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy” (zgłoszenia może dokonują same firmy lub fundacje utworzone przez firmy).
W konkursie będą nagradzane przede wszystkim długofalowe projekty o nowatorskim charakterze oraz – w przypadku działań realizowanych we współpracy ze stowarzyszeniami lub fundacjami – projekty partnerskie, obliczone na współpracę między sektorem biznesu a organizacjami pozarządowymi.
Zgłoszenia można nadsyłać do 20 stycznia 2009 roku. Decyduje data stempla pocztowego. Więcej informacji znajduje się na stronie konkursu www.dobroczyncaroku.pl
Darczyńcą tegorocznej edycji Konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu Konkursu czuwa firma Ernst & Young. Patronat medialny nad konkursem objęli: portal organizacji pozarządowych ngo.pl, miesięcznik Forbes, portal Money.pl oraz telewizja TVN CNBC Biznes. Kompleksową oprawę medialną konkursu zapewnia agencja Network PR.
zobacz także
-
09.02.2025Wydarzenia
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025Akcje
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024Wydarzenia
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024Wydarzenia
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024Wydarzenia
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024Wydarzenia
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów