logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Nabór do 8. edycji programu „W drodze do pracy”
29.01.2018
Tematy: Wydarzenia, Odpowiedzialny biznes / CSR, Polska, Kraje

Nabór do 8. edycji programu „W drodze do pracy”



Henkel Polska i Fundacja „Miejsce Kobiet” inicjują 8. edycję programu aktywizacji zawodowej kobiet „W drodze do pracy”. Do tej pory w projekcie wzięło udział już 140 kobiet, z których połowa podjęła pracę zawodową. W kolejnej odsłonie projektu w bezpłatnych warsztatach weźmie udział kolejnych 20 uczestniczek. Rekrutacja trwa do 3 marca.

 Jak wynika z ostatniego raportu Global Gender Gap 2016 jedynie 61% kobiet w Polsce w wieku produkcyjnym jest aktywnych zawodowo, podczas gdy mężczyzn aż o 14 proc. więcej. Dzieje się tak pomimo faktu, że statystycznie kobiety są lepiej wykształcone od mężczyzn, a na rynku pracy można zaobserwować stopniowe odchodzenie od stereotypowego postrzegania płci żeńskiej. Zainicjowany w 2013 roku przez firmę Henkel projekt „W drodze do pracy”, który wspiera kobiety w powrocie na rynek pracy, stanowi odpowiedź na wciąż wysoki odsetek niepracujących kobiet.

„Jednym z podstawowych filarów polityki różnorodności w firmie Henkel jest wspieranie kobiet w ich rozwoju zawodowym. Zależy nam na tym, by stwarzać im optymalne warunki do budowania kariery oraz zajmowania stanowisk menadżerskich – mówi Dorota Strosznajder, pełnomocnik ds. społecznej odpowiedzialności biznesu, koordynatorka projektu z ramienia Henkel Polska. „Poprzez program „W drodze do pracy” możemy realnie wpływać na wyrównywanie zawodowych szans kobiet również poza naszą organizacją” – dodaje.

Inicjatywa „W drodze do pracy”, której pomysłodawcą jest firma Henkel, kierowana jest do kobiet z województwa mazowieckiego pozostających co najmniej rok bez pracy. Osoby, które zgłaszają się do programu, biorą udział w intensywnych, 3-miesięcznych warsztatach. Ich celem jest nie tylko zdobywanie nowych umiejętności, ale także radzenie sobie z brakiem pewności siebie i poczuciem bezradności, których częstym źródłem jest długotrwały brak aktywności zawodowej. Dlatego tak istotnym elementem projektu „W drodze do pracy” jest współpraca z doświadczonymi psychologami i coachami, którzy umieją pomóc przełamać się i odbudować poczucie własnej wartości.

„We wszystkich dotychczasowych edycjach programu „W drodze do pracy” wzięło udział 140 uczestniczek. Z naszych danych wynika, że ponad połowa jest dziś aktywna zawodowo – podjęła pracę etatową bądź założyła własne firmy. Program przynosi spektakularne efekty, a jego skuteczność motywuje nas do dalszego działania – powiedziała Agnieszka Kramm, psycholożka i psychoterapeutka, przedstawicielka zarządu Fundacji Miejsce Kobiet. – „W trakcie kursu uczestniczki biorą udział w licznych zajęciach, których nadrzędnym celem jest wzmocnienie ich poczucia własnej wartości oraz pokonanie barier stających na drodze do powrotu do pracy zawodowej” – dodaje.

 Jak co roku program warsztatów jest bardzo różnorodny, opracowany tak, by rozwijać kompetencje kursantek oraz wzmacniać ich pewność siebie. Jednymi z najistotniejszych elementów kursu są trening psychologiczny oraz kompletny kurs aktywizacji zawodowej „Spadochron”, który pozwala uczestniczkom odnaleźć w sobie pokłady wewnętrznej motywacji do działania i zmiany. Organizatorzy zapraszają do aplikowania kobiety pełnoletnie z województwa mazowieckiego. Więcej informacji o projekcie oraz możliwość rejestracji na stronie www.miejscekobiet.pl i www.henkel.pl.

Fundacja Miejsce Kobiet – Agnieszka Kramm to organizacja non-profit, która działa na rzecz rozwoju osobistego i zawodowego kobiet oraz wyrównywania szans kobiet w społeczeństwie

 

henkel Miejsce Kobiet W drodze do pracy


Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR
Kraje:
Polska





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek