logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  05.07.2012

Można się ładnie wystraszyć

Your browser does not support the video tag.


Nikkie de Jager ma 17 lat, sympatyczną twarz i chociaż nie jest ideałem kobiecego piękna w rozumieniu kolorowych magazynów dla kobiet, świetnie radzi sobie z prezentowaniem różnych rodzajów makijażu. Prowadzi poradnikowy kanał na YouTube, a jej tutoriale, czyli filmiki instruktażowe poświęcone konkretnym zagadnieniom z dziedziny poprawiania urody cieszą się średnio ok. 50 tysiącami odsłon każdy. Wyjątkiem jest odcinek pt. „Neon Rainbow Nails for Summer”, który w ciągu miesiąca obejrzano ponad 170 tysięcy razy.

Holenderka odkryła swoją pasję w wieku lat 14, gdy zobaczyła w telewizji jak maluje się Lauren, bohaterka serialu Beverly Hills 90210. W ciągu dwóch miesięcy Nikkie stała się ekspertką w tej dziedzinie. Dziś jako „make up artist” prowadzi stronę internetową, wspomniany kanał na YouTube, stronę na Facebooku, a jej działalności przyświeca hasło „Make up has no limits” (Makijaż nie ma granic). Chce zostać najlepszą „make up artist” na świecie i aktorką.

Popularność i świeżość Nikkie de Jager postanowili wykorzystać twórcy filmu (agencja DDB Tribal Berlin) zatytułowanego w nieco przewrotny sposób „Crash course to shine” (co można przetłumaczyć jako awaryjna lub katastrofalna lekcja błyszczenia), czyli niemiecka firma Volkswagen. Nastolatka, jak w każdym tutorialu, w charakterystyczny dla siebie sposób wprowadza widzów w tajniki wieczorowego makijażu. Jest awangardowy, chodzi w nim o to, by błyszczeć i wyglądać świetnie. W chwili kiedy Nikkie nakłada na powiekę warstwę kolejnego preparatu, słychać dźwięk rozstrzaskiwanej karoserii, a ciało dziewczyni z ostrym szarpnięciem leci do przodu. „500 000 road crashes are caused by women drivers applying make-up” („500 000 wypadków drogowych jest spowodowanych przez malujące się kobiety”) – informują realizatorzy spotu powołując się na brytyjski dziennik The Telegraph. Dalej pojawia się prośba: „Please don’t make up and drive” („Nie maluj się prowadząc samochód”).

Aby rozpowszechnić akcję posłużono się akcją viralową – video zamieszczono na kanale Nikkie de Jager, z nadzieją, że fani poślą film dalej w świat. W ciągu 3 tygodni obejrzano go jednak trochę ponad 700 tysięcy razy. Wśród komentarzy zgromadzonych na YouTubie najbardziej popularny brzmi nieco wulgarnie „Jak się k…a wystraszyłam na końcu”. A spot rzeczywiście jest przerażający. Nickie w przekonujący sposób odgrywa scenę zderzenia z samochodem, co jest najmocniejszym punktem tej produkcji. Wątpliwości budzi bowiem scenariusz. Wiek „kierowcy” – 17 lat – oznacza niewiele doświadczenia za kierownicą i większe ryzyko wypadku, nawet gdy kierowca się nie maluje. Spot ma także wymowę nieco szowinistyczną. Statystyki, których źrodłem ma być gazeta, nie precyzują przedziału czasowego w jakim miejsce miało „500 000 wypadków drogowych spowodowanych przez malujące się kobiety”. Zabrakło być może drugiej odsłony kampanii poświęconej „wypadkom spowodowanym przez mężczyzn poprawiających krawat”.
Paulina Wajszczak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 15.09.2023

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie


  • 04.08.2023

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości


  • 12.05.2023

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 02.11.2022

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek