logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Mowa noblowska
18.03.2022
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Edukacja, Równouprawnienie i tolerancja, Organizacje pozarządowe / NGO

Mowa noblowska



Efekt Matyldy to zjawisko polegające na pomijaniu udziału kobiet naukowców w pracy badawczej i przypisywania ich osiągnięć naukowcom mężczyznom.

Twórcy kampanii, zrealizowanej na zamówienie The Womanity Foundation, postanowili oddać głos dwóm z „wielkich pominiętych” wśród laureatów Nagrody Nobla: Lise Meitner, pionierce prac nad rozszczepieniem jądra atomowego, oraz Esther Lederberg, wybitnej badaczce w dziedzinie genetyki i biologii molekularnej. Za pomocą technologii deepfake „ożywiono” obie uczone, dzięki czemu wygłosiły one tzw. mowę noblowską – uroczysty wykład towarzyszący otrzymaniu najsłynniejszego wyróżnienia w świecie nauki:

Tytuł kampanii The Noble Speech jest grą słów nieprzetłumaczalną na język polski –  może bowiem oznaczać zarówno konkretną mowę noblowską, jak i po prostu szlachetną wypowiedź, bądź wykład (noble = szlachetny, wspaniały).

NGO edukacja film kobiety nauka Równouprawnienie i tolerancja deep fake Zjednoczone Emiraty Arabskie deepfake Efekt Matyldy


Nazwa kampanii:
The Noble Speech
Czas:
2022.2.14
Nadawca:
The Womanity Foundation
Media:
film
Wykonawca:
TBWA\RAAD, United Arab Emirates





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek