logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Moto Safety Day – nauka przez zabawę na pikniku z Grupą LOTOS
15.08.2012
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Moto Safety Day – nauka przez zabawę na pikniku z Grupą LOTOS



11 sierpnia przy sopockim molo Grupa LOTOS brała udział w 6. edycji pikniku poświęconego kulturze motoryzacyjnej i bezpieczeństwu w ruchu drogowym. Strefę Grupy LOTOS odwiedziło w tym roku ok. 5000 osób.

Jednym z głównych kierunków działań społecznych Grupy LOTOS jest poprawa bezpieczeństwa na drogach, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży. To właśnie najmłodsi uczestnicy pikniku najchętniej brali udział w konkursach i pogadankach związanych z bezpieczeństwem na drodze, przygotowanych specjalnie dla nich w strefie edukacji i zabawy. Dorośli sprawdzali swoją wiedzę w quizach o przepisach obowiązujących kierowców, rowerzystów i pieszych oraz znajomość tajników motoryzacji.

Fani sportów motorowych uczestniczyli w spotkaniu z Michałem Kościuszko, kierowcą rajdowym zespołu Lotos Dynamic Rally Team, który opowiedział o rajdach samochodowych i podkreślił istotność bezpieczeństwa na drodze. Nie zabrakło też chętnych do sprawdzania swoich umiejętności rajdowych na symulatorach samochodowych i mierzenia niezbędnego za kierownicą refleksu. Największe emocje towarzyszyły wyścigom zdalnie sterowanych samochodów na torze Mini Z RC.

Grupa LOTOS jpo raz piąty była partnerem wydarzenia motoryzacyjnego w Sopocie.  Udział w tego typu przedsięwzięciach jest elementem programu „Akademia Bezpieczeństwa LOTOS”, którego głównym celem jest edukacja i propagowanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. W ramach programu od 2001 roku prowadzona jest inicjatywa „LOTOS – Bezpieczna droga do szkoły”, która skierowana jest do najmłodszych uczestników ruchu drogowego. Co roku, z początkiem jesieni policjanci uczą pierwszoklasistów właściwego poruszania się po drodze i noszenia odblasków. Uczestnicy takich spotkań otrzymują, ufundowane przez Grupę LOTOS, odblaski i pakiety edukacyjne, a w nich książeczkę, płytę CD oraz grę planszową. W drugim semestrze szkolnym dzieci utrwalają zdobytą wiedzę w konkursie plastycznym „Uwolnić odblaski”. Ważnym elementem programu jest strona internetowa.

W tym roku Grupa LOTOS we współpracy z Wydziałem Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku zapoczątkowała program „W drodze do prawa jazdy”, skierowany do młodzieży gimnazjalnej. Kładzie się w nim szczególny nacisk na takie zagrożenia jak brawura podczas jazdy, nieużywanie pasów bezpieczeństwa, nadmierna prędkość oraz typowe dla młodzieży czynniki wpływające na bezpieczeństwo (brak dostatecznej uwagi, roztargnienie spowodowane rozmową przez telefon komórkowy, pisaniem esemesów podczas przechodzenia przez jezdnię).








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek