Moralna wiwisekcja
Perfumowanie się wydzieliną szczeniaka, choćby nawet uroczego, ma w sobie pewną obrzydliwość. Zdaniem włoskiej organizacji E.N.P.A., zajmującej się ochroną praw zwierząt, która taką wizję zafundowała Włochom jesienią 2009 r. z okazji Światowego Dnia Zwierząt, wszelkie kosmetyki, w tym także ekskluzywne perfumy, testowane na bezbronnych stworzeniach, szkodzą nie tylko ich zdrowiu, ale też często przyczyniają się do ich śmierci.
Drugą kwestią, której ENPA się sprzeciwia, jest wykonywanie zabiegów wiwisekcji, czyli operacji na żywych zwierzętach. Wyniki takich działań służą celom naukowym, ale od dawna wywołują wielkie kontrowersje. Druga reklama kampanii pokazuje, może w nie do końca oczywisty sposób na pierwszy rzut oka, duszę psa, którą ludzka (dobra) ręka próbuje złapać.
Kampania miała na celu zbiórkę funduszy niezbędnych do realizacji celów statutowych organizacji E.N.P.A. W całym okresie trwania kampanii, Włosi korzystający z dowolnej sieci komórkowej lub z telefonów stacjonarnych mogli wysyłać smsy, z których dochód przekazany został na walkę z łamaniem praw zwierząt w Italii.
Ente Nazionale Protezione Animalni (Towarzystwo Ochrony Zwierząt) została założona w 1871r., przez Giuseppe Garibaldiego. Obecnie na teranie Włoch działa 160 oddziałów tej organizacji. Wspiera ją Światowa Organizacja Zdrowia Zwierząt (OIE). E.N.P.A. cieszy się dużym poparciem Włochów. Przykładem tego może być zainteresowanie jej profilem w serwisie Facebook – posiada tam przeszło 66 tys. fanów.
M. Juźwiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem