logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Monokini w wersji 2.0.
29.05.2014
Tematy: Opinie

Monokini w wersji 2.0.



Powoli zbliża się sezon wakacyjny. Wielbicielki i wielbiciele opalania się oraz odświeżających kąpieli szykują już odpowiednie stroje. Kompleksy z powodu niedoskonałości figury u wielu jednak dadzą znać o sobie tuż po przywdzianiu skąpego kostiumu, a niektórych mogą nawet powstrzymać przed jego założeniem. Kobietom chcącym zamaskować zbyt – ich zdaniem – szerokie biodra czy mały biust albo też uwydatnić wąską talię przyjdą z pomocą letnie wydania miesięczników poświęconych modzie, które polecą odpowiednie modele kostiumów. Pochodzące z Finlandii Katriina Haikala i Vilma Metteri, działające pod szyldem Nutty Tarts, przypominają także o grupie, dla której pokazanie się w bikini może być jeszcze trudniejsze – mowa o kobietach po mastektomii. Robią to jednak w sposób niestandardowy.

„Kto powiedział, że potrzebne są dwie?” brzmi główne hasło projektu Monokini 2.0.  To seria dwu- i jednoczęściowych kostiumów, przeznaczonych dla kobiet po operacji usunięcia piersi. W przeciwieństwie do innych produktów tego typu skierowanych do tejże grupy docelowej, nie zakrywają one bynajmniej blizn pooperacyjnych. Autorki chcą w ten sposób podkreślić istotność przeżycia i pokonania groźnego nowotworu.

Bezpośrednią inicjatorką projektu była Elina Haltunnen, która przeszła mastektomię. Z pomysłem zgłosiła się do duetu Nutty Tarts, który zaprojektował kilka kostiumów. Nie chcę się ukrywać, nie chcę przestać pływać, nie chcę przechodzić operacji plastycznych ani używać niewygodnych protez na plaży – wyjaśnia swoją motywację Haltunnen. Seria fotografii kobiet odzianych w Monokini 2.0. była prezentowana w Oslo, obecnie można zobaczyć ją w fińskim Muzeum Fotografii.

Koncepcja wzbudziła zainteresowanie internautek. Część z nich wątpi w to, czy kobiety będą chciały odkrywać swoje pooperacyjne blizny, ale są i takie, które dopytują o możliwość zamówienia strojów. Organizatorki niedługo rozpoczną zbieranie funduszy poprzez jedną z platform crowdfundingowych, zatem istnieje szansa, że Monokini 2.0. przeniesie się z muzeów na prawdziwe plaże.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek