"Mona Liże", "W pustyni się puszcza", "Wolę Speeda niż Kafkę" to wulgarnie brzmiące slogany rozpoczętej niedawno kampanii promującej kulturę. Prowadzą ją Obywatele Kultury – nieformalny i woluntarystyczny ruch obywatelski na rzecz zwiększenia nakładów na kulturę do co najmniej 1% budżetu państwa oraz zmiany zasad zarządzania i finansowania kultury.
25 lutego wystosowali apel do premiera m.in. o:
– jak najszybszą zmianę zasad finansowania kultury i edukacji kulturalnej w Polsce;
– przeznaczenie 1 procentu budżetu na kulturę do dyspozycji Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego;
– zmianę przepisów skarbowych pozwalającą na to, aby 1 procent z odpisów CIT i PIT mógł być przekazywany na cele kulturalne i edukacyjne – tak jak dzieje się to z wielką korzyścią społeczną w przypadku organizacji pożytku publicznego;
– utrzymanie stałego, zapisanego w ustawie procentu na kulturę z podatku od gier losowych i zakładów wzajemnych;
– przejrzystość procedur i procesu stanowienia prawa, zwłaszcza o otwarte konsultacje społeczne, przejrzyste zasady dysponowania środkami publicznymi i czytelne zasady wyboru na stanowiska dyrektorskie w instytucjach publicznych.
Swój podpis pod petycją można złożyć tutaj.
W akcję włączyła się agencja Communication Unlimited bezpłatnie realizująca kampanię, która promuje przesłanie Obywateli Kultury. Nagłaśniają ją również m.in. rysunki Marka Raczkowskiego i Pawła Jarodzkiego oraz wypowiedzi znanych osób zamieszczone na stronie projektu i w serwisie You Tube.
Publiczną zbiórkę podpisów pod apelem do Prezesa Rady Ministrów rozpoczęto 7 maja. Najintensywniej działania prowadzone były podczas Nocy Muzeów w Krakowie i w Warszawie.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
04.05.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
02.05.2024
2 maja Dniem Flagi Rzeczypospolitej Polskiej
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu