– Jedź, spieszymy się, przecież siedzę z tyłu – pasażer siedzący za kierowcą może znaleźć dziesiątki wymówek jeśli nie chce mu się zapinać pasów. Za bezpieczeństwo swoje i innych odpowiada jednak kierowca – to on, zanim ruszy ma prawo i obowiązek poprosić – Zapnij pasy. Siła uderzeniowa pasażera siedzącego za kierowcą podczas zderzenia rośnie do kilku ton. Jeśli pasażer nie jest przypięty – może zabić.
Dziś rusza w mediach kampania "Zapnij pasy" realizowana przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w ramach flagowej platformy komunikacyjnej „Włącz myślenie”. Głównym celem kampanii jest przekonanie Polaków, by zawsze zapinali pasy bezpieczeństwa, a przede wszystkim – by korzystali z nich pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie samochodu.
Kampanię, finansowaną z funduszy Banku Światowego, poprzedziły zrealizowane przez PBS DGA badania postaw i zwyczajów Polaków, związanych z korzystaniem z pasów bezpieczeństwa. Wynika z nich m.in., że 40 % pasażerów podróżujących na tylnej kanapie zapina pasy "czasami, rzadko lub wcale". Aż 13 % pasażerów nie zapina ich nigdy.
W ramach kampanii wykorzystywane są zróżnicowane media. Reklamy pojawią się w telewizji, radiu, kinach, internecie, prasie, na billboardach i w taksówkach. Na potrzeby kampanii została także uruchomiona strona internetowa www.bezpieczniwpasach.pl, na której weryfikacji poddano najczęstsze mity związane z zapinaniem pasów bezpieczeństwa.
W ramach kampanii rozpoczyna się cykl bezpośredniej komunikacji podczas pikników „Lata z Radiem”. W 12 miejscowościach w Polsce przez całe lato rodziny będą mogły odwiedzić stoisko akcji, na którym dowiedzą się od ekspertów więcej o roli zapinania pasów bezpieczeństwa oraz o tym, jak prawidłowo montować foteliki dziecięce w samochodzie.
zobacz także
-
15.05.2025Wydarzenia
Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich
-
14.05.2025Wydarzenia
Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
10.05.2025slider
Trójka o kobietach w kosmosie
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze