Warszawskie Ciepło jest projektem edukacyjno – informacyjnym mającym na celu poszerzenie wiedzy warszawiaków na temat różnych źródeł ciepła i ich właściwości. Inicjatorami i pomysłodawcami projektu są Vattenfall Heat Poland, Urząd m.st. Warszawa i Stołeczne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej. Na stronie akcji www.warszawskiecieplo.pl można dowiedzieć się który ze sposobów ogrzewania jest ekologiczny, bezpieczny i niezawodny; czy ciepło sieciowe, tak jak ciepła woda, jest dostępne cały rok; kto i w jaki sposób decyduje o cenach ciepła, jak naliczane są rachunki za ciepło, w jaki sposób można zwiększyć efektywność ogrzewania.
– Wyniki badania pokazują, że świadomość o dostępności ciepła pochodzącego z miejskiej sieci ciepłowniczej jest stosunkowo niewielka. Natomiast lepiej są rozpoznawane korzyści płynące z użytkowania tego ciepła. – mówi Monika Mazurkiewicz, rzecznik prasowy SPEC – Dlatego SPEC wspólnie z Vattenfall Heat Poland oraz Urzędem Miasta Warszawa, chce budować świadomość warszawiaków na temat ciepła i różnych sposobów ogrzewania. W ramach kampanii „Warszawskie Ciepło” chcemy zwrócić uwagę na fakt, że każdy może zdecydować o tym, w jaki sposób, ile i kiedy będzie dostarczane ciepło do jego budynku. Ciepło jest takim samym produktem jak np. internet i powinniśmy świadomie wybierać rodzaj ogrzewania, kierując się jego zaletami i ceną.
Ciepło sieciowe to sposób ogrzewania mieszkań i podgrzewania wody użytkowej. Na stronie akcji internauci dowiedzą się, na czym dokładnie polega istota kogeneracji, czyli jednoczesnego wytwarzania ciepła i energii elektrycznej w elektrociepłowni oraz jaką drogę musi pokonać ciepło, aby dotrzeć do warszawskich budynków. Warto wiedzieć, że warszawska sieć ciepłownicza jest jedną z największych tego typu sieci na świecie. Warto też pamiętać, że sezon grzewczy to mit – można mieć dostęp do ciepła sieciowego przez cały rok.
– Wciąż bardziej znane są mity niż fakty dotyczące ciepła sieciowego. Mieszkańcy Warszawy nie wiedzą, komu tak naprawdę płacą rachunki za ciepło w ich domu. Informacje zawarte na stronie dokładnie wyjaśnią, jak rozliczane jest ciepło sieciowe – kto jest producentem ciepła, kto jego dostawcą, a kto rozlicza koszty za zużyte ciepło – mówi Agata Granowska, Główny Specjalista ds. Marketingu w Vattenfall Heat Poland – Przedstawione są także praktyczne rady, które pomogą zmniejszyć wydatki na ogrzewanie oraz postępować w sposób przyjazny dla środowiska”.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu
-
20.04.2022
Words don’t come easy to me
-
04.04.2022
Cena twojego wydruku z bankomatu
-
04.04.2022
Effie In Practice – zaproszenie na webinary