Ministerstwo Zdrowia: bankowcy powinni znać sposoby na depresję
Według badań z sierpnia br.[1], aż 11,5% Polaków przyznaje, że choruje na depresję. Jednocześnie ponad połowa twierdzi, że nie zna nikogo takiego w swoim otoczeniu, szczególnie dalszym – zawodowym czy szkolnym. Aby to zmienić, Ministerstwo Zdrowia oferuje w ramach kampanii „Sposoby na depresję” bezpłatne szkolenia, dedykowane wybranym grupom zawodowym, w tym pracownikom banków.
Czym różni się depresja od normalnego smutku? Jak rozpoznać, że ktoś planuje samobójstwo? Jak prawo chroni osoby z zaburzeniami psychicznymi? Odpowiedzi na te i inne pytania można uzyskać biorąc udział w e-learningu opracowanym w ramach kampanii „Sposoby na depresję”. Internetowe szkolenie dedykowane jest grupom zawodowym szczególnie często spotykającym się w swojej pracy z osobami cierpiącymi na depresję: pracownikom banków, pomocy społecznej, urzędów pracy, nauczycielom oraz pracownikom jednostek organizacyjnych samorządu terytorialnego.
Według przeprowadzonego w sierpniu br. badania ilościowego, aż 55% Polaków twierdzi, że nie zna w swoim otoczeniu nikogo, kto cierpiałby na depresję. Jednocześnie więcej niż co dziesiąty badany (11,5%) przyznał, że sam zmaga się z tą chorobą. Porównanie tych wyników może świadczyć o społecznym problemie nie dostrzegania osób chorych przez osoby zdrowe. Jest to szczególnie wyraźne w przypadku tzw. „osób trzecich” – z otoczenia szkolnego czy zawodowego, gdzie znajomość osób chorych na depresję deklaruje mniej osób niż w przypadku grona najbliższych znajomych czy rodziny. Takie wyniki mogą świadczyć o tym, że depresja jest traktowana jako osobisty problem, co prawdopodobnie ogranicza chęć pomagania przez osoby „z zewnątrz” takie jak m.in. pracownicy banków. Szkolenia mają pomóc zmienić to myślenie.
– „W ramach kampanii chcemy przeszkolić odbiorców z rozpoznawania oraz profilaktyki depresji. Zależy nam w szczególności na kilku wybranych grupach zawodowych” – mówi Paweł Prochenko, Partner Zarządzający w Fabryce Komunikacji Społecznej, odpowiedzialnej za realizację kampanii – „Jedną z nich są pracownicy banków. Zachęcenie ich do udziału w szkleniu e-learningowym mogłoby być w naszej opinii ważnym i potrzebnym elementem strategii społecznej odpowiedzialności biznesu w tego typu firmach” – dodaje.
Kampania „Depresja. Naucz się pomagać” potrwa do końca 2017 r. Projekt realizowany jest przez Fabrykę Komunikacji Społecznej na zlecenie Ministerstwa Zdrowia w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020 w zakresie „Ogólnopolskiego programu edukacyjno-informacyjnego na rzecz zapobiegania depresji, samobójstwom i innym zachowaniom autodestrukcyjnym”.
Więcej informacji oraz szkolenie e-learningowe znaleźć można na stronie kampanii www.sposobynadepresje.pl.
[1] Badanie potrzeb szkoleniowych zrealizowane na potrzeby kampanii „Sposoby na depresję. Naucz się pomagać”. Realizacja: 12 -14 sierpnia 2017 roku; 1055 zrealizowanych wywiadów, CAWI; próba zgodna ze strukturą polskiego społeczeństwa pod względem płci, wieku, wykształcenia i miejsca zamieszkania.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy