Marka Lech Premium ruszyła z programem LECHSTARTER – akcją społeczną, mająca na celu inspirowanie mieszkańców polskich miast do wprowadzenia pozytywnych zmian w miejskim otoczeniu. Pomysły m.in.
z obszaru estetyzacji i zazieleniania miast, tworzenia przestrzeni jednoczących mieszkańców oraz nowych technologii służących mieszkańcom można zgłaszać do 4 kwietnia na stronie www.urbanforms.org/lechstarter.
W akcji LECHSTARTER na realizację projektów zostanie przeznaczonych milion złotych. Do zdobycia jest 5 grantów o wartości 100 tysięcy złotych każdy oraz 20 mikrograntów o wartości 25 tysięcy każdy. Propozycje projektów może zgłaszać każda organizacja, fundacja, ruch miejski, wspólnota lub inny podmiot mający osobowość prawną.
Pomysły powinny dotyczyć jednego z czterech wskazanych obszarów tematycznych:
- Zazielenianie – tworzenie obszarów zielonych w mieście
- Zmieniamy na ładne – renowacja lub adaptacja nieatrakcyjnych czy zaniedbanych obiektów
w mieście - Łączymy ludzi – tworzenie przestrzeni społecznych, miejsc spotkań społeczności
- Promujemy technologie – rozwijanie nowoczesnych technologii służących podnoszeniu jakości życia
w miastach
Dla wszystkich, którzy mają pomysł, ale nie są częścią organizacji pozarządowej, sformalizowanego ruchu miejskiego czy podmiotu prawnego w innej formie, została przewidziana możliwość poinformowania o programie tego typu podmiotów znajdujących się w najbliższej okolicy. Na stronie w zakładce Szukaj Organizacji znajduje się link do bazy organizacji pozarządowych, w której można znaleźć organizację, żeby przekonać ją do podjęcia się realizacji oraz zgłoszenia indywidualnego pomysłu. Aby ułatwić zmobilizowanie NGO, na stronie znajduje się również zestaw materiałów promocyjnych informujących o akcji. Zgłoszenia można wysyłać do 4 kwietnia.
W kolejnym etapie, po pomyślnym przejściu weryfikacji formalnej, zgłoszone projekty podlegają ocenie jury. Jego skład stanowi zespół ekspertów od funkcjonalności i estetyki miejskiej oraz nowych technologii. Są to: Teresa Latuszewska-Syrda (Fundacja Urban Forms), Grzegorz Marczak (Antyweb.pl), Grzegorz Młynarski (Kwiatki Bratki) oraz Filip Springer (reportażysta i fotograf). Jury, kierując się kryterium kreatywności, oryginalności, atrakcyjności, powszechnej dostępności oraz możliwie najszerszego zakresu oddziaływania i stopnia pożyteczności dla społeczności lokalnych, dokona oceny jakości zgłoszonych wniosków i zadecyduje o dopuszczeniu projektów spełniających te wymogi do etapu głosowania.
27 kwietnia na stronie programu LECHSTARTER rozpocznie się ogólnopolskie internetowe głosowanie na najlepsze pomysły. Ogłoszenie wyników nastąpi w czerwcu. Partnerem akcji jest Fundacja Urban Forms.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów